Gå til innhold

W32.Klez.genomm


Taj Mahal

Anbefalte innlegg

Fikk viruset i posten, maskinen spurte med det samme om hva jeg ville gjøre med filen. Slette valgte jeg.

Hva slags virus er dette? hva gjør den om man ikke sletter den? og hvor legger den seg?

Burde jeg sjekke nermere om det ligger en eller annen plass på maskinen min enda, eller kan jeg vere sikker på at Norton tok å fjernet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøm iallefall karantenen i Norton, så viruset blir borte fra pc'n. Og husk å oppdater viruskontrollen din omtrent hver eneste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm iallefall karantenen i Norton, så viruset blir borte fra pc'n. Og husk å oppdater viruskontrollen din omtrent hver eneste dag!

Hvor tømmer jeg den? hvor går jeg inn?

Har ikke oppdatert på lenge :-| får gjøre det nå...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klez er det mest aggresive viruset vi har sett på svært lenge - målt i spreiing.

Eg har lenge fått 10-15 mail med Klez-viruset om dagen, men no har det flata ut litt. Får likevel fleire virusmail kvar dag.

Du kan trygt stole på at virusprogrammet ditt har beskytta deg, men du bør absolutt oppdatere virusprogrammet, og minst like viktig: Last ned og installèr alle tryggleiksoppdateringane frå: http://windowsupdate.microsoft.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klez er det mest aggresive viruset vi har sett på svært lenge - målt i spreiing.

Eg har lenge fått 10-15 mail med Klez-viruset om dagen, men no har det flata ut litt. Får likevel fleire virusmail kvar dag.

Du kan trygt stole på at virusprogrammet ditt har beskytta deg, men du bør absolutt oppdatere virusprogrammet, og minst like viktig: Last ned og installèr alle tryggleiksoppdateringane frå: http://windowsupdate.microsoft.com/

Skjønner ikke hvor det kom i fra og hvem som kan ha sendt meg det....er jo så nøye med hvem jeg gir e-post adressen min til :-|

Nå har jeg lastet ned siste versjon av Norton og holder på med viktige oppdateringer fra microsoft.

Takk for påminnelsen ang. viktige oppdateringer. Lett å gå i glømmeboken ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor det kom i fra og hvem som kan ha sendt meg det....er jo så nøye med hvem jeg gir e-post adressen min til :-|

Nå har jeg lastet ned siste versjon av Norton og holder på med viktige oppdateringer fra microsoft.

Takk for påminnelsen ang. viktige oppdateringer. Lett å gå i glømmeboken ;O)

Det som er morsomt er at Klez-viruset sender seg sjølv ut til epostadresser den finn i både utgåande og inngåande mail, adresseboka, nettsider osv. Den brukar heller ikkje avsendaradressa til den som har viruset, men ei eller annan addresse som den finn i ein mail i innboksen.

Det vil seia at DU kan stå som avsendar av virusmailen dersom nokon du har sendt ein mail til ein gong får viruset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er morsomt er at Klez-viruset sender seg sjølv ut til epostadresser den finn i både utgåande og inngåande mail, adresseboka, nettsider osv. Den brukar heller ikkje avsendaradressa til den som har viruset, men ei eller annan addresse som den finn i ein mail i innboksen.

Det vil seia at DU kan stå som avsendar av virusmailen dersom nokon du har sendt ein mail til ein gong får viruset...

Uff da..... men hva vil den gjøre med maskiner som ikke har antivirus? ødlegge den fullstendig?

Tør ikke ta på den bærbare pc'n...er ikke sikker på om den har antivirus program..

får laste ned på en diskett da kanskje... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da..... men hva vil den gjøre med maskiner som ikke har antivirus? ødlegge den fullstendig?

Tør ikke ta på den bærbare pc'n...er ikke sikker på om den har antivirus program..

får laste ned på en diskett da kanskje... *s*

Nei, den vil prøve å slette virusprogram, og kan slette uskuldige program i prosessen, men gjer ganske liten skade, bortsett frå irritasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happydad

Alle som har data bør ha et ANTIvirusprogram installert og oppdatert minst en gang pr uke. Alle som er tilknyttet Telenor, også på internett, kan sende en mail med kopi av mail header (Høyreklikk på mailen, velg egenskaper/properties, detaljer, og kopier det du får frem i det vinduet, lim det så inn i en ny mail) til [email protected]. Telenor vil da prøve å finne ut hvem som sender deg den/disse mailene, og gi vedkommende beskjed. Det finnes helt sikkert tilsvarende hos andre internett leverandører. Det fungerte hos oss, både jeg og min ektefelle fikk 10-15 om dagen, og ett par dager etter at vi sendte beskjed til Telenor sluttet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tømmer jeg den? hvor går jeg inn?

Har ikke oppdatert på lenge :-| får gjøre det nå...*s*

Start--> all programs--> Norton Antivirus.

Gå inn på karantenen (quarantine), markér et og et virus ved å høyreklikke på det, og slett. Ikke reparer, men slett. Vet ikke om det går å slette alle samtidig, det har jeg aldri prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den vil prøve å slette virusprogram, og kan slette uskuldige program i prosessen, men gjer ganske liten skade, bortsett frå irritasjonen...

Klez tar gjerne med seg CIH når du først har fått det.CIH er ikke så lite koselig mot biosen.

Jeg har flashet flere pc'er med store bios-problemer i det siste,etter klez-angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start--> all programs--> Norton Antivirus.

Gå inn på karantenen (quarantine), markér et og et virus ved å høyreklikke på det, og slett. Ikke reparer, men slett. Vet ikke om det går å slette alle samtidig, det har jeg aldri prøvd.

Klikk på den øverste,hold inne shift mens du klikker på den nederste.Trykk på sletteknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...