Gå til innhold

Æsj sølvkre på badet


Elis31

Anbefalte innlegg

Fant to sølvkre for første gang i dag. Den ene var på vaskerommet, den andre var på badet. Jeg har lest litt om dem på internett.

Men er det noen som har blitt kvitt dem uten å kontakte skadedyrkontrollen?

Tror dere det hjelper å sette varmekablene på full guffe, det blir vel ihvertfall tørrere på badet da?

Please noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehhh... Hva er det? Er de farlige/ skadelige på noen måte? Vi bor i gammelt hus og her føler jeg at jeg bare må lære meg å leve med alt av vepsebol/humlebol på alle kanter + alle de andre små dyra som kryper inn og ut av sprekker i veggen... Høres kanskje helt ille ut, det her, men jeg har skjønt at om jeg skal bo her, må jeg bare godta dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Sølvkre er ufarlige og lever som regel i sluket eller i røret fra badekaret til sluket og nederst under gulvlista. Vanlig insektspray tar dem lett. Spray i slukene og langs gulvlistene på badet og under lister like utenfor badet. Ikke bli forskrekket om det da dukker fram hundrevis på gulvet foran listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkre er ufarlige og lever som regel i sluket eller i røret fra badekaret til sluket og nederst under gulvlista. Vanlig insektspray tar dem lett. Spray i slukene og langs gulvlistene på badet og under lister like utenfor badet. Ikke bli forskrekket om det da dukker fram hundrevis på gulvet foran listene.

"Ikke bli forskrekket om det da dukker frem hundrevis av dem.."

Iiiiik ! Hjelpe meg ! *Grøss* Snakker du av egen erfaring, eller.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Ikke bli forskrekket om det da dukker frem hundrevis av dem.."

Iiiiik ! Hjelpe meg ! *Grøss* Snakker du av egen erfaring, eller.....?

Jepp. I en liten hybel. Først så vi bare to-tre stykker som vimset omkring, så spraya vi gulvlistene og hele gulvet sprella med sølvkre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Vi hadde vannlekkasje i 1.etg, et rør gikk lekk under grunnen og hele etg. var fuktig. Da fikk vi sølvkre, men de forsvant av seg selv når huset ble tørket opp av et firma. De satte inn vifter i alle rom slik at det ble skikkelig tørt.

Disse sølvkreene er helt ufarlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sølvkre er ufarlige og lever som regel i sluket eller i røret fra badekaret til sluket og nederst under gulvlista. Vanlig insektspray tar dem lett. Spray i slukene og langs gulvlistene på badet og under lister like utenfor badet. Ikke bli forskrekket om det da dukker fram hundrevis på gulvet foran listene.

Det blir nok spray her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. I en liten hybel. Først så vi bare to-tre stykker som vimset omkring, så spraya vi gulvlistene og hele gulvet sprella med sølvkre.

Ææææææsj! *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ææææææsj! *grøss*

En lokal statistiker regna ut at det var ca 1500 idivider. To personer flykta, og nekta å sette sine bein der mer. He-he.

Etter det var de totalt vekk, selv etter en andre runde med kverk, var det ikke en å se. Aldri dukka opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...