Gå til innhold

Hjelp til bryllupstale!


Gjest teatrika

Anbefalte innlegg

Gjest teatrika

Jeg trenger noen gode råd om tale i bryllupet til min bror. Hva bør jeg ha med? hva bør jeg ikke ha med? Hvor lang bør den være?

Noen her som har holdt tale til sin søster eller bror, som kan fortelle meg hva de snakket om i denne?

Trenger hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Talen bør være kort!

Du kan si litt om deres felles barndom og hvordan han var (og er) å ha som bror (gjerne eksemplifisert med en morsom situasjon / historie),

og litt om hvordan du merket at han var forelsket i bruden (eller hva han fortalte om henne, eller om ditt første møte med henne) og at du merket at dette var alvorlig / spesielt / den store kjærligheten..

og litt om hvor glad du er for at det ble dem? Hvis du holder tale på vegne av flere (flere søsken, din familie etc) bør du ta med dette (hvor glade dere alle er, håper de vil bo i nærheten, komme ofte på besøk, dra på hytta sammen, eller hva som passer..)

Avslutte med en skål for brudeparet?

Husk å gi beskjed til toastmaster om at du skal holde talen, slik at hun/han putter den inn i programmet.

Morsomme historier bør være morsomme for alle, du bør kjenne din nye svigerinne og hennes familie godt før du forteller noe som kan risikere å støte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...