Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 21 år som har lett for å få tykke, ganske store "utenpå huden" arr.

Jeg har ett på magen, og ett på den ene skuldren etter fjerning av to føflekker.

Hadde jeg visst om denne arrdannelsen hadde jeg valgt å ikke fjerne dem i utgangspunktet.

I tillegg har jeg ett på armen, som dannet seg etter BCG tatt som 13 åring.

En annen person i familien får også denne typen arr. Når jeg har vist det frem til leger sier de at det er ganske vanlig. Har fått et par sarkastiske bemerkninger som: "Skal du være med i baywatch" osv..

Jeg er ellers ganske fornøyd med utseendet, og syns dette er plagsomt, spesielt i sommersesongen, da jeg ikke tør gå i singlets osv.

Vil det være mulig å fjerne disse uten ny, stygg arrdanning?

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg
Skrevet

I de fleste tilfellene er de vanskelige å fjerne helt, men kan som oftest gjøres bedre v. hj. av hydrocortisonsprøyter, trykkbehandling, silikonplaster, arr-laser eller operasjon, evt. + strålebehandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...