tinece Skrevet 3. juni 2002 Skrevet 3. juni 2002 Hei! Jeg er ei jente på 21 år som har lett for å få tykke, ganske store "utenpå huden" arr. Jeg har ett på magen, og ett på den ene skuldren etter fjerning av to føflekker. Hadde jeg visst om denne arrdannelsen hadde jeg valgt å ikke fjerne dem i utgangspunktet. I tillegg har jeg ett på armen, som dannet seg etter BCG tatt som 13 åring. En annen person i familien får også denne typen arr. Når jeg har vist det frem til leger sier de at det er ganske vanlig. Har fått et par sarkastiske bemerkninger som: "Skal du være med i baywatch" osv.. Jeg er ellers ganske fornøyd med utseendet, og syns dette er plagsomt, spesielt i sommersesongen, da jeg ikke tør gå i singlets osv. Vil det være mulig å fjerne disse uten ny, stygg arrdanning? 0 Siter
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 9. juni 2002 Skrevet 9. juni 2002 I de fleste tilfellene er de vanskelige å fjerne helt, men kan som oftest gjøres bedre v. hj. av hydrocortisonsprøyter, trykkbehandling, silikonplaster, arr-laser eller operasjon, evt. + strålebehandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.