Gå til innhold

Seriøse avis-abstinenser


Gjest malun

Anbefalte innlegg

Gjest malun

Må innrømme at helga var tøff å komme gjennom uten min vanlige kosestund med en stoor bunke fyldige, deilige lørdagsaviser. Sukk....

*skjelver av abstinenser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest champagne

Jeg holder på å bli gal selv, jeg.

Dagen er helt klart ikke den samme uten Vg.

Også Dagbladets Magasinet på lørdag som jeg leser fra perm til perm, savnet er intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bli gal selv, jeg.

Dagen er helt klart ikke den samme uten Vg.

Også Dagbladets Magasinet på lørdag som jeg leser fra perm til perm, savnet er intenst.

Ja, nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er abstinensene store.....tok meg i å kjøpe KK og Henne i går....bare for å ha noe "bladaktig" å holde i hendene og lese i:-)

Ikke støtter jeg streiken heller.....:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg holder på å bli gal selv, jeg.

Dagen er helt klart ikke den samme uten Vg.

Også Dagbladets Magasinet på lørdag som jeg leser fra perm til perm, savnet er intenst.

Ja, Magasinet er et alvorlig savn på lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Ja her er abstinensene store.....tok meg i å kjøpe KK og Henne i går....bare for å ha noe "bladaktig" å holde i hendene og lese i:-)

Ikke støtter jeg streiken heller.....:-/

Hvorfor støtter du ikke streiken, da? Synes du at kravene er for urimelige?

Det har fra arbeidsgiversynspunkt blitt fremstilt som at journalistene ønsker mer ferie enn "alle andre" - det er ikke tilfelle. Da den ekstra ferieuka for alle ble innført, ble den ikke det for journalistene. Dermed sto vi i den situasjon at vi hadde en uke _mindre_ enn "alle andre".

Riktignok har journalister fem ukers ferie etter 10 år i jobben, men det utgjør ikke hovedandelen av de arbeidende. Så nå må journalister jobbe i 10 år for å få samme ferie som "alle andre".

Kort sagt: Arbeidsgiverne tilbyr en ukes ekstra ferie - men tar samtidig bort en uke. Det blir null, det.

Hva lønnsnivå angår: Det er hele tiden snakk om hvor fete lønninger Akersgata-journalistene har. Javel, men de utgjør tross alt ikke hovedandelen av norske journalister. Tariff-festet grunnlønn er på litt over 195.000 kroner. Og for mange, mange journalister i lokalpresse rundt i landet, er det grunnlønna som teller. Ikke så rart da, at man vil heve den litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor støtter du ikke streiken, da? Synes du at kravene er for urimelige?

Det har fra arbeidsgiversynspunkt blitt fremstilt som at journalistene ønsker mer ferie enn "alle andre" - det er ikke tilfelle. Da den ekstra ferieuka for alle ble innført, ble den ikke det for journalistene. Dermed sto vi i den situasjon at vi hadde en uke _mindre_ enn "alle andre".

Riktignok har journalister fem ukers ferie etter 10 år i jobben, men det utgjør ikke hovedandelen av de arbeidende. Så nå må journalister jobbe i 10 år for å få samme ferie som "alle andre".

Kort sagt: Arbeidsgiverne tilbyr en ukes ekstra ferie - men tar samtidig bort en uke. Det blir null, det.

Hva lønnsnivå angår: Det er hele tiden snakk om hvor fete lønninger Akersgata-journalistene har. Javel, men de utgjør tross alt ikke hovedandelen av norske journalister. Tariff-festet grunnlønn er på litt over 195.000 kroner. Og for mange, mange journalister i lokalpresse rundt i landet, er det grunnlønna som teller. Ikke så rart da, at man vil heve den litt?

Arbeidsgiverne tar ikke bort noe som helst!

Journalister med mindre enn 10 års ansiennitet får en femte ferieuke. De med mer enn 10 års ansiennitet fratas ikke noe som helst, de får selvsagt beholde den ferien de har tariffesta. Det eneste de fratas er "gleden" over å ha mer ferie enn sine yngre kolleger. Javel? Kom ikke og si at det er å bli fratatt noe - det er evt å ikke få eeenda en ferieuke.

Men journalister kan jo kunsten å framstille forhold etter sitt eget hode ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Søndagsavisene var savnet.

Her hvor jeg bor kommer lokalavisen ut under streiken, ved hjelp av redaktør og redaksjonsjef.

Det tragiske er at jeg ikke merker forskjell på produktet før streiken og nå under streiken.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...