Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei sann! Var hos legen for å ta en urin prøve! Dette for å sjekke meg mot klamydia! De tok en "gal" test som viste at jeg hadde et for høyt nivå av hvite blodlegemer! Da jeg fortalt at jeg egentlig skulle ta en klamydia test glemte vi de hvite blodlegemene. Hva er det? Kan dette bety at jeg har klamydia? eller noe mer alvorlig? Får svar på prøven neste uke! Jeg verken trener eller stresser spessielt i hverdagen! Hilsen en bekymret gutt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57165-hvite-blodlegemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oblio

De hvite blodlegemene i kroppen vår representerer immunsforvarets celler. Ved infeksjoner i kroppen vår øker antallet av hvite blodlegemer som et tegn på immunresponsen vår. Det kan være 1000 årsaker til at disse cellene øker i antall, og trenger ikke ha en sammenheng med klamydia.

At antall hvite i kroppen din er forhøyet kan være noe så uskyldig som f.eks en "halsbetennelse" som ikke har fått utviklet seg. Kroppen har produsert hvite blodlegemeer som har ordnet opp i saken, før du i det hele tatt har fått tid til å merke noe til det. Det er helt normalt å ha et forhøyet antall hvite blodceller innimellom.

Hadde antall hvite blodceller vært unormalt forhøyet, så hadde personalet på legekontoret reagert og gitt beskjed til legen din.

Så du har ingenting å bekymre deg over:-)

Lurer på hvilken type analyse de tok for å bestemme antall hvite i urin. Kanskje legen kan svare på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57165-hvite-blodlegemer/#findComment-239478
Del på andre sider

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

Det høres litt pussig ut at man tar blodprøve (hvor hvite blodlegemer blir påvist) istedenfor, eller i tillegg til urinprøve som brukes til påvisning av Chlamydia. Jeg er forøvrig eneig i hovedtrekkene i det som oblio svarte til deg, nemlig at noe forhøyet antall hvite finner man ved infeksjoner, som kan være forårsaket av mange forskjellige mikroorganismer. Noen mennesker har også flere celler enn andre uten at det gjør noe skade. Det kan kanskje være et poeng å sjekke dette i et senere tidspunkt, men i utgangspunktet synes jeg ikke at du har grunn til å bekymre deg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57165-hvite-blodlegemer/#findComment-241128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...