Gå til innhold

Hva hvis overgriper er død (anmeldelse)?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring eller vet hva som skjer hvis man anmelder overgriper, og det viser seg at han er død?

Ble utsatt for overgrep hele barndommen og har lyst til å anmelde han. Men det er en god stund siden jeg har hatt kontakt med han, og jeg vet egentlig ikke om han lever enda. Har ikke veldig lyst til å sjekke det ut selv heller....

Blir det sånn at politiet prøver å oppsøke han, og hvis han ikke er i live lenger så sender de meg et brev? Eller bare legger de bort saken da? Blir anmeldelsen makulert eller tatt vare på?

Håper noen kan svare.

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

Gjest Ukjent

jeg vart også misbrukt som liten,overgriperen dø da han var ung i ulykke.Jeg skulle gjerne hatt svar på dine sp.m.Jeg lurer heller på om noen vil tru meg så lenge han er dø?vil dei sei jeg har funnet på dette?

Håper noen kan svare deg,Sender over ein god lang klem

Hei.

Jeg har vært oppe i akkurat en sånn situasjon.. Jeg anmeldte en mann som voldtok meg da jeg var seks-sju år gammel, samboeren til mamma på det tidspunktet. Han flyttet herfra, og jeg visste ingenting mer..

Men jeg bestemte meg for å anmelde svinet, fordi det føltes rett for meg. Jeg har IKKE angret på at jeg gjorde det, selv om jeg samme dag fikk oppringning av politiet der de fortalte at han var død.. det kom som ett stort sjokk på meg, siden jeg endelig hadde tatt mot til meg.

Saken ble selvsagt etterforsket, og like selvsagt henlagt siden han var død, men du kan i såfall søke om voldsoffererstatning fra staten, men.. sørg for å få med alt du kan av dokumentasjon, fra lege, psykolog, dine nærmeste, evnt andre instanser, som kan være med å støtte din sak. Men du.... det er jo ikke sikkert din overgriper er død.. mitt råd er: Anmeld han..... For deg selv, jeg følte at det ble ett oppgjør med fortia, og det føltes veldig godt å ha turt å gjøre det.

Lykke til. Klem fra Bea.

Hei.

Jeg har vært oppe i akkurat en sånn situasjon.. Jeg anmeldte en mann som voldtok meg da jeg var seks-sju år gammel, samboeren til mamma på det tidspunktet. Han flyttet herfra, og jeg visste ingenting mer..

Men jeg bestemte meg for å anmelde svinet, fordi det føltes rett for meg. Jeg har IKKE angret på at jeg gjorde det, selv om jeg samme dag fikk oppringning av politiet der de fortalte at han var død.. det kom som ett stort sjokk på meg, siden jeg endelig hadde tatt mot til meg.

Saken ble selvsagt etterforsket, og like selvsagt henlagt siden han var død, men du kan i såfall søke om voldsoffererstatning fra staten, men.. sørg for å få med alt du kan av dokumentasjon, fra lege, psykolog, dine nærmeste, evnt andre instanser, som kan være med å støtte din sak. Men du.... det er jo ikke sikkert din overgriper er død.. mitt råd er: Anmeld han..... For deg selv, jeg følte at det ble ett oppgjør med fortia, og det føltes veldig godt å ha turt å gjøre det.

Lykke til. Klem fra Bea.

Hei

Takk for svar :)

Driver og vurdere anmeldelse hele tiden.....får seg om jeg tørs å gå til det skrittet en dag.

Vennlig hilsen

Hei.

Lykke til. Klem fra Bea.

Hei

Takk for svar :)

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...