Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år og har alltid hatt et problem med sengevæting. Jeg må også alltid være i nærheten av toalettfasiliteter, for når jeg må urinere må jeg gjøre det i løpet av maks ca. 10 minutter. I voksen alder har dette med sengevæting spesielt vært et problem når jeg har tatt et par-tre (eller fler) glass vin til maten en kveld eller noen øl med gutta. Jeg sover visst svært tungt da, og våkner ikke hvis jeg må urinere om natten, noe som medfører våte lakener og madrass om morgenen. Jeg har derfor alltid en pakke Tena Slip i skapet, og bruker disse hvis jeg tror jeg er i "faresonen" når jeg legger meg. Så langt alt vel. Men: Jeg får stadig spørsmål på apoteket om jeg har resept, og informasjon om at disse produktene er på "blå resept". Jeg er student og har dermed ikke særlig god råd, og lurer på om jeg kan få dette produktet på en slik "blå resept", som jeg har hørt skal være rimeligere enn fullpris for produktet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5725-sengev%C3%A6ting-i-voksen-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Det høres helt rimelig ut at du får dekket utgifter til bind for nattlig inkontinens. Kontakt en lege og forklar problemet. Du bør kunnne få blårespt for dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell.

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...