Gå til innhold

Ta knekken på hestehov og annen ugress


Solsikke

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips for å få bukt på hestehoven? Jeg luker og luker men det fortsetter å vokse opp:( Forsøker å ta hestehoven med rota, men det er ikke så enkelt. De er noen stae beis de der.

I alle fall har de overtatt en del av plena vår, så nå står jeg her igjen og luker. Tips og råd mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hestehov er vanligvis ikke noe problem - mener du løvetann?

Mot løvetann hjelper bare rotjern kombinert med hardt arbeid, eller gift.

Det går visst også an å prøve med kokende vann rett ned der planten vokser opp, men jeg vet ikke om det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestehov er vanligvis ikke noe problem - mener du løvetann?

Mot løvetann hjelper bare rotjern kombinert med hardt arbeid, eller gift.

Det går visst også an å prøve med kokende vann rett ned der planten vokser opp, men jeg vet ikke om det virker.

Du har nok helt rett. Det er løvetann. Men jeg blander hestehov og løvetann bestandig. Det rotjernet tenkte vi og forsøke og i fjor hadde vi på gift. Slik at de rett og slett vokste seg ihjel, men husker ikke helt om vi ble kvitt problemet.

Og hardt arbeid? Ja kjenner det i ryggen jeg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Du har nok helt rett. Det er løvetann. Men jeg blander hestehov og løvetann bestandig. Det rotjernet tenkte vi og forsøke og i fjor hadde vi på gift. Slik at de rett og slett vokste seg ihjel, men husker ikke helt om vi ble kvitt problemet.

Og hardt arbeid? Ja kjenner det i ryggen jeg:(

De spretter opp he rogså! Og i går, hos nabokona :-), fikk jeg vite at salt, kokes i vann, vannet heller du oppå, og vips. Eneste er at du må være forsiktig, fordi det kan brenne vekk gresset rundt? Veeel, blir jeg desperat nok, så forsøke rjeg. Er møkk lei! Og jeg som er sååå stolt av hagen. BUrde vel ta bilde, så du kan få se!

Jeg skal IKKE drikke i dag, så jeg ringer om noen timer, når det er mer ro i huset.

Du har en liten mail,som bekrefter det!

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spretter opp he rogså! Og i går, hos nabokona :-), fikk jeg vite at salt, kokes i vann, vannet heller du oppå, og vips. Eneste er at du må være forsiktig, fordi det kan brenne vekk gresset rundt? Veeel, blir jeg desperat nok, så forsøke rjeg. Er møkk lei! Og jeg som er sååå stolt av hagen. BUrde vel ta bilde, så du kan få se!

Jeg skal IKKE drikke i dag, så jeg ringer om noen timer, når det er mer ro i huset.

Du har en liten mail,som bekrefter det!

Klæm

Skal jaggu forsøke det der saltvannet på de som er i mellom steinhellene her. Der gjør det ingenting om gresset forsvinner:o)

Er du foresten sikker på at du ikke skal drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...