Gå til innhold

Parfyme i kjøleskap???


Gjest Rusle

Anbefalte innlegg

Gjest Rusle

Nå er jeg i tvil. Har alltid trodd at parfyme/eau de cologne skal oppbevares i kjøleskapet for at lukten ikke skal bli besk. Men nå sier en venninne at det er fordi den ikke skal fordunste så fort at den må oppbevares kjølig.

Hva er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Da har jeg også fått feile opplysninger hvis dette er tilfelle. Har alltid hørt at parfymen burde stå i kjøleskapet slik at den holder seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nei, kjellertemperatur

Kjellertemperatur (kjølerom) er best, kjøleskap er faktisk for kaldt. Parfyme og vin skal oppbevares på samme måte, lærte jeg på parfymefabrikk i Frankrike..

Kjøleskap blir for kaldt for lang oppbevaring.

Mellom 10 og 17 grader er best.

Et kaldt og mørkt soverom kan være bra.

Mørkt og kjølig, men ikke kaldt!

Da holder den seg best.

Det er så mange som går rundt og lukter harsk parfyme! Skekkelig! Kjøp små flasker, så slipper du å kaste halvfulle flasker. Kast de med en gang lukt (og farge) endrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Kjellertemperatur (kjølerom) er best, kjøleskap er faktisk for kaldt. Parfyme og vin skal oppbevares på samme måte, lærte jeg på parfymefabrikk i Frankrike..

Kjøleskap blir for kaldt for lang oppbevaring.

Mellom 10 og 17 grader er best.

Et kaldt og mørkt soverom kan være bra.

Mørkt og kjølig, men ikke kaldt!

Da holder den seg best.

Det er så mange som går rundt og lukter harsk parfyme! Skekkelig! Kjøp små flasker, så slipper du å kaste halvfulle flasker. Kast de med en gang lukt (og farge) endrer seg!

Takk for utfyllende svar!

De får fortsatt stå i kjøleskapet nå når det er varmt. Har ikke kjølerom og i kjelleren tror jeg det er for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...