Gå til innhold

Dillemma -jobbskifte


Reg@l

Anbefalte innlegg

Tenk deg følgende:

Din største interesse er musikk, og du har alltid drømt om å drive en musikkforretning. Så kommer det annonse i avisen en dag der en stor musikk-kjede skal etablere seg i byen og trenger folk, deriblant en butikksjef og noen heltidsstillinger. Du er på utkikk etter en heltidsjobb og søker både butikksjefstillingen og en ordinær heltidsstilling. Du har VELDIG lyst på en av jobbene.

Så blir du innkalt til intervju for butikksjefstillingen. Under intervjuet kommer det frem at kjeden betaler dårlig, og om du tar en av heltidsstillingene (ikke butikksjef) kommer du til å gå ned mellom 8 og 10 kroner i timen i forhold til hva du har idag. Kjeden betaler ordinære ansatte lønn som ligger under tariff...

Stillingen du har pr idag er fast, men ingen faste timer pr mnd. Det siste halve året har du jobbet i underkant av 50% mens en kollega er ute i permisjon. Timene får du 99% sikkert beholde, men firmaet vil likevel ikke gi deg en fast timegaranti pr mnd. Du liker deg godt, men det er ikke mulighet for utvidelse av stillingen og du vil ha en heltidsstilling (eller mist 80%)

Altså: Vil du jobbe med din største hobby og interesse for 10 kroner mindre i timen, fortsetter du der du er, eller finner du en annen bedre betalt heltidsjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg hadde hatt økonomi til det ville jeg helt klart tatt jobben.

Det med lønna kan du jo kanskje gjøre noe med etterhvert. Om mange nok av de ansatte er organisert så.....

Lykke til med bestemmelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde råd til en jobb som er en hobby-jobb, så er det klart jeg ville ha valgt den.

Jeg har jo forsåvidt råd, men synes det virker litt søkt på en måte. Virker nesten som de utnytter det at folk er interessert i musikk. Det er dårlig av en så stor kjede å ligge under tariff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt jobben, dersom jeg hadde hatt råd til å gå ned i lønn. Jeg har selv jobbet i platebutikk (Platekompaniet), og trivdes kjempegodt! Å få jobbe med det jeg interesserer meg i er kjempegøy syns jeg. Nå jobbet jeg bare deltid, og vet ærlig talt ikke om jeg hadde giddet å jobbe full tid i en slik jobb. Men det gjelder i grunnen all butikkjobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sevenup

Du kan jo si at du tar jobben dersom de gir deg x kr. mer i lønn... Det er lov å stille krav :-)

Forøvrig har jeg også jobbet i platebutikk i 8 år (både deltid og fulltid), og det er kjempegøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnsnedgangen i heltidsstilling i forhold til det jeg har nå er ca 60.000 kroner...

Hæ? Hvordan får du 8-10 kroner i timen til å bli 60 000 i året?

Penger er ikke alt, og jeg ville kanskje godtatt å gå ned i lønn for å få en jobb som jeg visste at jeg kom til å elske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvordan får du 8-10 kroner i timen til å bli 60 000 i året?

Penger er ikke alt, og jeg ville kanskje godtatt å gå ned i lønn for å få en jobb som jeg visste at jeg kom til å elske.

UB tilleggene var heller ikke av de beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnsnedgangen i heltidsstilling i forhold til det jeg har nå er ca 60.000 kroner...

Hvordan fikk jeg DET til mon tro... 25.000 er vel mer korrekt tror jeg *rødmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...