Gå til innhold

Uføretrygden, hva vil den bli>>>


Gjest Simfa

Anbefalte innlegg

Gjest Simfa

>>> når jeg idag har 130 000 i året (attføringspenger)? Jeg vet ikke om jeg klarer å gå ut i arbeid etter endt attføringsperiode,på grunn av smerter. Går jeg tilbake i jobb, vil det bli 2-3 sykemeldinger i året igjen:-((

Lønner det seg å ha arbeidet noen månder/år for å få en brukbar uføretrygd (skal jo ha inntekt resten av livet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Utregning av uførepensjon og vurdering av hva som vil lønne seg for den enkelte kan jeg ikke ta her. Se trygdehjelpen.no for priser m.v. Trygdekontoret foreta en serviceberegning helt gratis.

Dersom du har en kronisk sykdom kan du eller arbeidsgiveren din søke om fritak for arbeidsgiverperiode, slik at arbeidsgiver får refundert sine utgifter fra trygdekontoret. Trygdekontoret har også andre virkemidler for å stimulere arbeidsgiver til å ansette personer som har en funksjonshemming eller sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...