Gå til innhold

Jeg er så tørr!! Noen gode tips?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Lillelurven

Etter noe som sikkert var en vel heftig flørt med solfaktor i Spania, er jeg nå, så vanvittig tørr. Nesten over hele meg! Jeg småflasser, og det ser jo helt for jævlig ut.

For ikke å snakke om leggene, de likner på avsvidde ørkenområder!

Smører med fuktighetskrem flere ganger om dagen. Irriterende!

Tips om en fenomenal krem, eller noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikkert inne i et "hudskifte"... Bruk en skrubbekrem/hampvott eller lignende, og prøv å få vekk de tørre hudcellene. Smør med fet krem - det fins et utall å velge i, bl. a. på apoteket. Oljebad / dusjolje er også fint.

Selv syns jeg karbamidkrem virker bra på "ørkenlegger", prøv å få tak i en med 20% karbamid. (råd fra fotterapeut).

God smøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Det er vel ikke annet å gjøre enn å legge på en god krem i tykke lag og tusle rundt i lite klær.

Jeg skal jo treffe Solsikke i morgen, he,he kan jo bli morro! :-)

Takk for tips, pakker jeg meg inn i cellofan, er vel synsopplevelsen av meg, fullkommen!

Bør vel ringe å advare sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Du er sikkert inne i et "hudskifte"... Bruk en skrubbekrem/hampvott eller lignende, og prøv å få vekk de tørre hudcellene. Smør med fet krem - det fins et utall å velge i, bl. a. på apoteket. Oljebad / dusjolje er også fint.

Selv syns jeg karbamidkrem virker bra på "ørkenlegger", prøv å få tak i en med 20% karbamid. (råd fra fotterapeut).

God smøring!

Tusen takk for tips....hudskifte!? Vel, jeg får skrubbe laus da!

Leter jeg lenge nok, har jeg nok noen hampvotter ol. i skapet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tull altså - men masser inn litt Head & Shoulders og la det sitte litt, -på våt kropp.....så skyller du det vekk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelurven

Ikke tull altså - men masser inn litt Head & Shoulders og la det sitte litt, -på våt kropp.....så skyller du det vekk! :-)

Hmm, så det tar "flasset" på kroppen? Takk, får prøve det da. Jeg er jo i en alder hvor jeg gjerne vil se lekker,og skinnende ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også prøve ut Aloe Vera, den brukte sambo da han var barsk mann i fjor sommer. Ingen solkrem og på havet i åpen båt uten t-skjorte. Nå var han veldig solbrent også, men det hjalp på han. Aloe vera gir også fuktighet, så den smører jeg ungene med om kvelden nå som det er så varmt.

ps: det er melding til deg på meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Ta deg et bad med babyolje, ikke såpe.. Smør deg med en fet fuktighetskrem fra apoteket etterpå. Der har de et stort utvalg av kremer..

Smør deg med babyolje hver morgen og kveld, det holder huden fin og smidig.

Og drikk masse vann! Det hjelper med mye væske innabors for huden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...