Gå til innhold

pustebesvær


mentira

Anbefalte innlegg

Den siste uka+ har jeg vært fryktelig plaget av at jeg ikke får puste ordentlig. Jeg får liksom ikke dratt lufta helt ned i lungene. Som følge av det sitter jeg konstant og gjesper (for å få mer oksygen antar jeg). Det hjelper lite fordi jeg får helle ikke gjespet "helt ned".

Dette er verst om kvelden, ettersom det er lettere å overse plagen når jeg er i større aktivitet. Etter jeg har lagt meg blir jeg liggende å plages lenge før jeg får sove. Om natta, når jeg våkner for å gå på do, er det samme stresset. Det tar lang tid før jeg får sove igjen.

Jeg er i uke 30 +

Er dette vanlig? Og er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Kan det være noe astmatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jeg synes at du skal ta op dette problemet med din lege. Legen kan da undersöke deg å bla lytte på hjerte og lunger for å utelukke at det er noe med dem. Astma kan gi lignende symptom. Det er alltså vanskelig å vite vad dette skylles. En del kvinner får dog vanskelig med å puste fordi barnet i slutten av graviditetetn ligger å trykker så mye opover. Pröv å ikke ligg helt platt ned uten sov med hode höjt, nesten halvsittende. Da får du se hvis det hjelper deg. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...