Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i denne tropevarmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ronja

Har du oppskrift?

Hørtes godt ut! :)

Oppskrift til salat? Tja... Om det er til en hel familie ville jeg brukt:

1 salathode - finkuttet

1 boks maiskorn

4 tomater i terninger

0,5 - 1 squash i små biter

noen stilker selleri - biter

En dæsj purreringer - obs barn?

5-10 sjampinjonger i skiver

500 g kokt (MÅ være fast) og avkjølt makaroni

4-6 pk crabsticks i biter

Kutt og bland, hell over litt olje og bland mer, dryss over 1-2 ts salt og tøm over ca 0,5 dl sitronsaft, bland mer... Prøv deg litt frem med sitronsaften, jeg bruker aldri oppskrift og har ikke peil på målene! Varme rundstykker er snadder til! Lykke til! :)

Annonse

Gjest metronom

Kalde, kokte laksefileter med poteter (evnt. potetsalat i stedet) og en deilig grønn salat til. Agurkskiver i eddikvann er også godt til dette, men ettersom jeg har hverken eddik eller agurk akkurat nå, får jeg hoppe over det. Kanskje litt rømme til, hvis jeg har.

Annonse

Vi hadde tomatsuppe. Jeg gidder ikke være inne og lage mat lenger enn høyst nødvendig.

Dessert? Frukt av et eller flere slag. Det er heldigvis godt utvalg nå. Fruktsalat er kjempegodt. Jeg blander f.eks. fersken/nektarin, bananer, druer, jordbær, melon og ananas og serverer det i juice med en dæsj brus i. Noen isbiter kan være lurt å ha i hvis dere skal spise ute. Hvis du vil, kan du servere iskrem til, men det er godt uten, også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...