Gå til innhold

Et så farlig "våpen" som trikker har vel utspilt sin rolle?


flisa

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer for at disse farlige togene bør forbys. det hører ingen sted hjemme at man må være lokalkjent i Oslo for at man skal forstå at trikk er det ENESTE som kan kjøre uansett regler man har lært om myke trafikanter i trafikken. man er vel ikke NØDT til å ta bilsertifikat heller, for å være en gående?

Og ikke alle forstår at en trikk ikke kan stoppe på kommando, nettopp fordi de har sett at det kan tivolivogner!!! Bryt strømmen, så stopper det liksom... Jeg har aldri tenkt over det, men VET at svære lastebiler har en treghet i seg, pga tyngden at jeg VET at jeg er mer varsom når en sånn kommer dundrende - OGSÅ når jeg har "retten" på min side. Jeg viser vanligvis at jeg har tenkt å stoppe til den har passert, enten jeg er gående eller kjørende.

...men assa - jeg ANTE ikke at en trikk bare kan dundre gjennom en by full av myke trafikanter og "komme unna med det".

Jeg syns de bør vekk fra trafikkbildet, det er vel ikke for ingenting at T-banen går under jorden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uglemor

Ja, jeg syns også at trikker er skumle! Tør aldri mer ta trikken med barnevogn ihvertfall, jeg har opplevd et par ganger at trikken har smelt dørene igjen og prøvd å begynne å kjøre med meg halvveis inne... Heldigvis gikk døra opp igjen, da! Den historien på Holdbergs plass gir meg frysninger på ryggen!

Men ulykkesstatistikken er vel ikke spesielt høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil! Det er terroristtantene med barnevogner som har utspillt sin rolle. De som surrer rundt (gjerne to i bredden) mens de forventer at alle andre skal vike til siden. Selvfoelgelig stanser 30 tonn trikk paa en femoering? Dersom noen har tid til aa vinke, veive og signalisere, samt observere at sjoefoeren rister paa hodet, for saa aa dytte barnevognen ut i veibanen, boer tiltales for uforsvarlig etellerannet, og bures inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil! Det er terroristtantene med barnevogner som har utspillt sin rolle. De som surrer rundt (gjerne to i bredden) mens de forventer at alle andre skal vike til siden. Selvfoelgelig stanser 30 tonn trikk paa en femoering? Dersom noen har tid til aa vinke, veive og signalisere, samt observere at sjoefoeren rister paa hodet, for saa aa dytte barnevognen ut i veibanen, boer tiltales for uforsvarlig etellerannet, og bures inne.

Vil bare påpeke at flere av passasjerene også reagerte kraftig på trikkeførerens oppførsel. Ikke på moren sin opptreden.

Det kan jo tyde på at ting ikke foregikk nøyaktig sånn som du antyder?

Som sagt; veldig vanskelig når man ikke vet nøyaktig hva som hendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke at flere av passasjerene også reagerte kraftig på trikkeførerens oppførsel. Ikke på moren sin opptreden.

Det kan jo tyde på at ting ikke foregikk nøyaktig sånn som du antyder?

Som sagt; veldig vanskelig når man ikke vet nøyaktig hva som hendte.

Passasjerene? Korleis veit du det? Køyrde ikkje trikken vidare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passasjerene? Korleis veit du det? Køyrde ikkje trikken vidare?

Nei, det hadde visst blitt endel krangling der trikkefører sto på sin "rett", passasjerer gikk av fordi de ikke ville sitte på med ham mer osv.

Og flere tilbød seg å være vitner dersom hun anmeldte.

Aner ikke om dette var ved en stoppeplass noen meter bortenfor og at trikken hadde kjørt videre etter "treffet" eller hva det var, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde visst blitt endel krangling der trikkefører sto på sin "rett", passasjerer gikk av fordi de ikke ville sitte på med ham mer osv.

Og flere tilbød seg å være vitner dersom hun anmeldte.

Aner ikke om dette var ved en stoppeplass noen meter bortenfor og at trikken hadde kjørt videre etter "treffet" eller hva det var, men..

"Aner ikke om dette var ved en stoppeplass noen meter bortenfor og at trikken hadde kjørt videre etter "treffet" eller hva det var, men.."

Det har jo ganske mykje å seia for heile saka, så det bør jo bringast på det reine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Aner ikke om dette var ved en stoppeplass noen meter bortenfor og at trikken hadde kjørt videre etter "treffet" eller hva det var, men.."

Det har jo ganske mykje å seia for heile saka, så det bør jo bringast på det reine.

Det er jeg enig i.

Men her er det altså litt vanskelig siden det er piggene ut ved hvert minste spørsmål.

Man føler vel kanskje at spørsmålene mine er mistenkeliggjøring?

Håper hun tar kontakt med Oslo Sporveier om dette, sånn at det blir fulgt opp dersom det er nødvendig. (Om hun ikke har gjort det allerede, da)

Liker ikke helt tanken på at trikkeførere sånn som jeg fikk det fremstilt kjører rundt i Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i.

Men her er det altså litt vanskelig siden det er piggene ut ved hvert minste spørsmål.

Man føler vel kanskje at spørsmålene mine er mistenkeliggjøring?

Håper hun tar kontakt med Oslo Sporveier om dette, sånn at det blir fulgt opp dersom det er nødvendig. (Om hun ikke har gjort det allerede, da)

Liker ikke helt tanken på at trikkeførere sånn som jeg fikk det fremstilt kjører rundt i Oslo..

Du bør ikkje generalisere over trikkeførarar på same vis som andre generaliserer over muslimar, nordlendingar, svenskar, jødar... Dei er ikkje ei einsretta gruppe, og evt. snille trikkeførarar kan faktisk ta seg nær av det.

Det er ikkje så mykje som skulle vore annleis før eg hadde blitt trikkeførar sjølv, og då hadde eg definitivt tatt meg nær av det du skreiv og vore i forsvarsposisjon tvert. - Ikkje spesielt konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikkje generalisere over trikkeførarar på same vis som andre generaliserer over muslimar, nordlendingar, svenskar, jødar... Dei er ikkje ei einsretta gruppe, og evt. snille trikkeførarar kan faktisk ta seg nær av det.

Det er ikkje så mykje som skulle vore annleis før eg hadde blitt trikkeførar sjølv, og då hadde eg definitivt tatt meg nær av det du skreiv og vore i forsvarsposisjon tvert. - Ikkje spesielt konstruktivt.

'trikkeførerer som kjører rundt i Oslo...' - forstår det ikke slik at kie snakker om _alle_ trikkeførerer, men _noen_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er så enig så enig!

Kan faktisk ikke se en eneste fordel med trikken. Det går tregt (dvs. farten er jo ikke treg når de først guffer på, men den må jo stoppe hele tiden, på stoppesteder, lyskryss osv.), det er lite fleksibelt, det er en ubehagelig måte å ferdes på, og det er ikke minst farlig. I tillegg er de stygge og trikkeskinnene ødelegger veien og gjør sykling til en lite hyggelig opplevelse.

Nei, takke meg til t-banen, og i nøden en buss, og ja til utbygging av sykkelstier/-felt og få trikken dit peppern gror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikkje generalisere over trikkeførarar på same vis som andre generaliserer over muslimar, nordlendingar, svenskar, jødar... Dei er ikkje ei einsretta gruppe, og evt. snille trikkeførarar kan faktisk ta seg nær av det.

Det er ikkje så mykje som skulle vore annleis før eg hadde blitt trikkeførar sjølv, og då hadde eg definitivt tatt meg nær av det du skreiv og vore i forsvarsposisjon tvert. - Ikkje spesielt konstruktivt.

Alle trikkfoerere i Oslo er muslimer, saa de kan du trygt generalisere om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ikkje generalisere over trikkeførarar på same vis som andre generaliserer over muslimar, nordlendingar, svenskar, jødar... Dei er ikkje ei einsretta gruppe, og evt. snille trikkeførarar kan faktisk ta seg nær av det.

Det er ikkje så mykje som skulle vore annleis før eg hadde blitt trikkeførar sjølv, og då hadde eg definitivt tatt meg nær av det du skreiv og vore i forsvarsposisjon tvert. - Ikkje spesielt konstruktivt.

Vel, akkurat det skjønner jeg ikke.

"Liker ikke helt tanken på at trikkeførere sånn som jeg fikk det fremstilt kjører rundt i Oslo.."

Akkurat sånne trikkeførere vil vel også de dyktige trikkeførerne heller ikke ha kjørende rundt i Oslo?

Det var ikke snakk om å generalisere, og jeg beklager om det kunne oppfattes slik.

Men jeg mener at dersom de opplysningene jeg har fått stemmer så er denne fyren en skam for sitt yrke og et faremoment.

Er gift med en tidligere yrkessjåfør så jeg vet at de ikke er en ensarta gruppe. Og de som dreit på draget enten det var ved slett kundebehandling, fyllekjøring eller kredittkortsvindel var vel så upopulære blant kollegaer som blant folk flest.

Kanskje til og med mer.

Men, som sagt; med forbehold om at det jeg har fått høre stemmer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'trikkeførerer som kjører rundt i Oslo...' - forstår det ikke slik at kie snakker om _alle_ trikkeførerer, men _noen_.

Takk skal du ha, favn.

Det var det jeg mente, ja.

Det jeg skrev og som Bassisten refererte til var:

"Liker ikke helt tanken på at trikkeførere sånn som jeg fikk det fremstilt kjører rundt i Oslo.."

Altså at trikkeførere som han som ble beskrevet for meg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...