Gå til innhold

trenger råd...


Gjest busk

Anbefalte innlegg

er 19 år, har aldri hatt kjæreste eller noen spesielle guttevenner (er jente altså). Har veldig lyst på en kjæreste og får stadig høre av venner "skal ikke du finne deg en type snart da"!! Jeg vet om en gutt som er forelska i meg og han sier at han elsker meg og har ringt mange ganger, har også vært på kino sammen. jeg er ikke forelska i han blant annet fordi han ikke er pen nok. Vet det er helt teit, men jeg er veldig kresen og kunne aldri tenkt meg en gutt som ikke var pen nok (i mine øyner). Nå vurderer jeg å bli sammen med han pga at jeg bare vil ha en type og ikke virke unormal i forhold til alle andre som har eller har hatt type. Har ikke lyst til dette heller, men jeg er så lei av at alle andre har kjærester mens jeg ikke har det.

Råd mottas med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Månestråle

NEI!! Ikke bli sammen bare fordi du er lei av at folk maser på deg. Sansynligvis kommer du bare til å såre denne gutten som er forelsket i deg. Vent til du treffer den "rette". En vakker dag kommer han.... Lykke til! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!! Ikke bli sammen bare fordi du er lei av at folk maser på deg. Sansynligvis kommer du bare til å såre denne gutten som er forelsket i deg. Vent til du treffer den "rette". En vakker dag kommer han.... Lykke til! ;o)

Ikke bli sammen med han! Du er jo ikke forelsket i han og han kan bli såret til syvende og sist. Har ei venninne som fyller 22 snart og hun har enda ikke hatt type. (Hun er også kresen). Det er ikke noe galt i det- vent til du er forelska!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære deg!

Jeg synes ikke det er noe rart at du vurderer å bli sammen med en gutt pga press fra venner. Det er et velkjent fenomen dette å nesten bli betraktet som unormal om en ikke har kjæreste i din alder. Det er ikke uvanlig at jenter er livredde for å være "alene", om så bare noen dager, fra det er slutt med den ene kjæresten til nytt kjæreste- forhold blir etablert. Hva venner sier og mener, betyr jo så mye for oss.

Likvel tror jeg du tar best vare på deg selv (og det vil du vel) ved å tenke mer på dine egne krav til en kjæreste enn bare å ha en. Men jeg forstår at du ikke synes det er lett. Det er ubehagelig å føle andres blikk og forventninger rettet mot seg. Det var godt å se av innlegget ditt at "du ikke har lyst heller". Så stå på ditt du. Vent til du er forelsket av egen lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bedre å være singel enn å være sammen med feil person!!!

Blir du samme med han og ikke er forelsket kommer du til hver dag å lure på om du skal gjøre det slutt.

Dessuten er du bare 19! Lev livet! Uten å måtte ha en person du hele tiden må ta hensyn til. Nyyt å være singel! En dag er du ikke det lenger og du kommer til å lengte tilbake til denne tiden!

Nyyyt tilværelsen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv veldig kresen, og traff ikke den første typen min før jeg var 21. Han var så langt unna mitt "fysiske ideal" som han kunne komme, men jeg falt for personligheten hans. Var kanskje litt for desperat, ettersom jeg i ettertid ønsket at vi bare hadde vært venner. (Han har blitt en veldig hevngjerrig eks...)

Men jeg angrer som sagt bare at jeg ikke ventet _lengre_.

I dag er jeg 24, sammen med kjæreste nr.2, verdens herligste gutt!

Så det stemmer faktisk, at alt godt kommer til den som venter - men ikke sitt på rumpa og vent, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...