Gå til innhold

Hva slags erfaring har du med Oslo Sporveier?


Gjest undersøkeren

Anbefalte innlegg

Gjest undersøkeren

Leser Kies innlegg og tenker at jeg blir ikke noe overrasket. Arrogansen er utrolig i den bedriften der og sporveisansatte tror de eier hele Oslo. Forsinket er det hele tiden også og passasjerene har for dårlig komfort og plass, spesielt i rushen. Reisegarantien er noe skikkelig piss.

Dine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt urettferdig å skylde på sjåførene (som er de ansatte du møter i hverdagen) for et problem som mest sannsynlig kommer fra et sted høyere oppe i bedriften. Dette er en kjedelig jobb, med dårlig lønn og rare arbeidstider, noe som betyr at de har problemmer med å skaffe nok folk for å jobbe og det blir større press på de som er igjen, og i tillegg skal de bli kjeftet på fordi de faktisk prøver å gjøre jobben sin? Det finnes dumme mennesker i alle yrker, jeg tviler sterkt på at de er overrepresentert i Oslo Sporveier.

Det eneste jeg har å si om min erfaring er at det er (/#)/¤#¤ dyrt, men det er forsåvidt ikke rart med alle som sniker, utgifter til reparasjon/maling av vogner/kjøretøy som blir ødelagt av taggere o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overveiende bra erfaringer med Oslo Sporveier. Kommer og gaar stort sett naar de skal. Det er verre med passasjerene. Sure, illeluktende, uhoeflig pakk. For ikke aa snakke om de andre trafikkantene, det vaere seg bilister, syklister og gaaende. Trenden er aa hive seg foran trikken saa naert som mulig, og til haelvete med vikeplikten.

1-kronerstrikkene burde vaert spiker for lenge siden, de er ikke trygge. Ellers er det ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er stort sett greit fornøyd med Oslo Sporveier. Det er for dyrt, og svensketrikkane må bytast ut, men elles er det i grunnen bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år siden jeg bodde i Oslo, men sporveiene fraktet meg hit og dit store deler av døgnet, så jeg kan ikke klage. Ja, også slapp jeg stort sett å betale. Og det var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Noen år siden jeg bodde i Oslo, men sporveiene fraktet meg hit og dit store deler av døgnet, så jeg kan ikke klage. Ja, også slapp jeg stort sett å betale. Og det var fint.

Aha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

SOM om du alltid betalar! ;-)

Betaler alltid, ja. Men noen få ganger har jeg glemt det. Og sikkert i fraværende øyeblikk jeg ikke husker. Har aldri hatt dårlig råd, egentlig. Og har som regel alltid kjøpt månedskort.

Men har vel forståelse for de som sniker når økonomien svikter. Det lønner seg, det ser jeg på kontrollfrekvensen i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler alltid, ja. Men noen få ganger har jeg glemt det. Og sikkert i fraværende øyeblikk jeg ikke husker. Har aldri hatt dårlig råd, egentlig. Og har som regel alltid kjøpt månedskort.

Men har vel forståelse for de som sniker når økonomien svikter. Det lønner seg, det ser jeg på kontrollfrekvensen i Oslo.

Mmm.. Eg sneik alltid før då eg hadde dårleg råd, og eg har rekna litt på det: Eg kan bli tatt i kontroll over ti gongar på rad no, og det ville likevel lønt seg i høve til kor mange gongar eg har blitt tatt.

No har eg liksom tenkt å byrja betale tilbake, så eg betalar fortsatt ikkje - i håp om å bli tatt i kontrollar, men det hjelper jo ikkje! Det løner seg berre enda meir! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

SOM om du alltid betalar! ;-)

Herfra jeg bor koster det 65 kroner i bensin og bompenger til og fra jobben og 65 kroner med toget med månedskort pr dag.

Forskjellen er at togstasjonen er 5 km unna, mens bilen er 15 meter unna.

Bilen koster i tillllegg faste kostnader som f eks kapitalkostnader og avskriving, men det er ikke så mye for en 15 år gammel skrabb. Forsikring og veiavgift er dyrere. Regner med ca kr 2 pr km totalt med alt, altså 100 kr pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Aha !

Ja.. slapp å betale ? Det må være noe unikt forbeholdt de få, f eks politi i uniform og ansatte i OSV ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jaaa...?

Ja.. slapp å betale ? Det må være noe unikt forbeholdt de få, f eks politi i uniform og ansatte i OSV ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. slapp å betale ? Det må være noe unikt forbeholdt de få, f eks politi i uniform og ansatte i OSV ?

Neida, ikke hvis man vet å ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...