Gå til innhold

Giardiasis

Anbefalte innlegg

Gjest Riesende

Hei!

Jeg er en 28 aar gammel jente som nettopp har kommet hjem etter et lengere opphold i Soer-Oest Asia. Var dessverre syk det meste av tiden og ble diagnostisert paa London Hospital for Tropical Dieseases med Giardia-infeksjon. Ble behandlet med to doser Tinidazole, hver paa 200 mg.

Diareen er borte, men jeg har fremdeles relativt store smerter i magen, samt mye luft og endel kvalme. I den siste tiden har jeg faatt smerter i oevre del av magen paa den hoyre siden. Det gjoer ikke spesielt vondt naar jeg trykker der, men det er veldig vondt naar jeg boyer meg fremover. Det ble tatt blodproever i London for aa sjekke mulig leverinfekjson, men med negativt resultat. Jeg har ogsaa smerter dypt inne i hoyre skulder, noe jeg ikke har hatt foer. Det kjennes ikke ut som muskelsmerter.

Jeg begynner aa bli litt bekymret og lurer veldig paa hva dette kan vaere.

Haaper du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57580-giardiasis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Giardiasis forekommer ofte i mange deler av verden, selv om hjemmlige infeksjoner i Norge er relativt sjeldne. Bare for å vise hvor hyppig den er hos oss kan jeg fotrtelle at ifjor ble det diagnostisert tilsammen 388 tilfeller i Norge, storparten etter utenlandsopphold. De kan påvises i avføringen og behandles etter de retningslinjene du vet av egen erfaring. Symptomene dine, som du sliter med nå kan skyldes enten at behandlingen ikke var komplett og vellykket, eller at det finnes andre årsaker (muligens andre tropiske infeksjoner), eller ett og slett at det tar sin tid før balansen i ditt tarmsystem kommer i orden igjen. Hvis ikke det gir seg i løpet av en ukke eller to bør du søke lege som kan kontrollere for de tingene jeg har nevnt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57580-giardiasis/#findComment-249285
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...