Gå til innhold

Medarbeidersamtale


MsSophie

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det at det stiller to representanter fra ledelsen opp ved en medarbeidersamtale?

....har en viss ekkel følelse av at det er grilltid:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei MsSophie,

Da bør du selvsagt trumfe, ved å ta med to TV-kjendis advokater! ;-)

Jeg tror ikke det er noe å være bekymret for, men hvis de skulle komme med forslag om "omplassering" eller lignende, så IKKE aksepter noe som helst tilbud der og da. Si til dem at du gjerne vil ha tid til å tenke over hva de foreslår, og kommer tilbake til dem innen et par dager. (Du kan forklare at de har hatt flere dager å forbrede tilbudet på, og da er det rimelig at du også får fred og ro til å lese gjennom det.)

Men jeg er sikker på at grunnen til at de stiller med to stk er at ingen tør å møte deg alene! ;-)

Jeg er sikker på at det går bra!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å gjøre det uten videre - det er helt feil maktballanse.

Jeg skal i medarbeidersamtale nå snart, og fikk spørsmål om jeg ville ha samtale med adm.dir og direktør hver for seg eller sammen da de var klar over at dette kunne være en uheldig setting.

Jeg synes det er en fordel å ha dem sammen, så jeg takket ja til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MsSophie,

Da bør du selvsagt trumfe, ved å ta med to TV-kjendis advokater! ;-)

Jeg tror ikke det er noe å være bekymret for, men hvis de skulle komme med forslag om "omplassering" eller lignende, så IKKE aksepter noe som helst tilbud der og da. Si til dem at du gjerne vil ha tid til å tenke over hva de foreslår, og kommer tilbake til dem innen et par dager. (Du kan forklare at de har hatt flere dager å forbrede tilbudet på, og da er det rimelig at du også får fred og ro til å lese gjennom det.)

Men jeg er sikker på at grunnen til at de stiller med to stk er at ingen tør å møte deg alene! ;-)

Jeg er sikker på at det går bra!

Med vennlig hilsen

De tør nok møte meg alene, og alle andre medarbeidersamtaler vi har hatt tidligere har vært med kun en representant fra ledelsen. Jeg har ikke fått noe klokkeslett eller tidspunkt enda, men de andre som har vært inne til nå, har sagt det var litt ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grilltid tar du selvfølgelig på deg grilldress.

Jeg tenkte noe mere i rettning av den "lille sorte", med tilhørende sorte stay-ups, push-up bh og hofteholder jeg........;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knappologen

inntrykket av forestående grilltid hadde jeg også hatt om de skulle hat TO personer som skulle møte deg. Det første du burde gjøre er å spøre hvorfor de vil har to som møte deg. Spør også om du kan ta med deg tillitsvalgt.

Det er vanlig skikk at slike samtaler er frivillig. Om du ikke får aksept på å få med deg tillitsvalgt og de ikke gir deg en god forklaring på hvorfor de vil møte deg med TO personer, kan du jo takke nei.

I arbeidslivet er det jo vanlig at man sparer penger ved å korte ned på møtetider og antall personer som deltar i møter. Får du ikke noe vettugt svar på hvorfor de vil møte deg med to personer, kan du kanskje spørre om de har god råd, siden de lar det komme to sjefer (høyt gasjerte !) for å møte deg ! :-)

Er det medarbeidersamtale der du må skrive under på noe avtale, så ikke gjør det uten at du får noen fordeler tilbake. Ikke bind deg til noe på det møtet du ikke er helt sikker på kan holde. Si heller at du trenger å tenke over saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Jeg tenkte noe mere i rettning av den "lille sorte", med tilhørende sorte stay-ups, push-up bh og hofteholder jeg........;-)

Ja, er ikke det det antrekket du bruker når du griller da?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tør nok møte meg alene, og alle andre medarbeidersamtaler vi har hatt tidligere har vært med kun en representant fra ledelsen. Jeg har ikke fått noe klokkeslett eller tidspunkt enda, men de andre som har vært inne til nå, har sagt det var litt ekkelt!

Var det ekkelt, burde du følge ditt eget råd. Om grillantrekk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos min tidligere arbeidsgiver (Hydro) var det alltid kun nærmeste overdordnede som gjennomførte medarbeider samtalene, arbeidslederen (meg) for arbeiderne (montørere/lærlinger) og avdelingsleder for folkene i stabsfunksjoner i tillegg til arbeidsleder.

Altså det mest vanlige er èn fra ledelsen.

Ps! Men om du stiller i "grillantrekket" som du beskriver ovenfor, så skjønner eg godt att din overordnede trenger anstand.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte noe mere i rettning av den "lille sorte", med tilhørende sorte stay-ups, push-up bh og hofteholder jeg........;-)

Hadde helt glemt at vi skulle ha medarbeidersamtale i dag jeg ;-). Antrekket høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid hatt medarbeidersamtale bare med min nærmeste overordnede. Første gangen skravlet vi om løst og fast noen timer, de andre gangene gikk det fortere. Min nåværende sjef har aldri hatt medarbeidersamtale med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Sladresamtale på de du jobber sammen med mener du? Der de presser litt på for å få deg til å snakke negativt om de du jobber sammen med. Kommer de tidsnok? Er de dyktige i jobben? Kommer du overens med dem eller hvisker de bak ryggen din?

Medarbeidersamtaler er noe av det verste jeg vet. Smiler falskt til sjefen og utleverer ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...