Gå til innhold

Sterilisert katt


Gjest kattemora

Anbefalte innlegg

Gjest kattemora

Hvor lenge må hunnkatten holdes inne etter at den er sterilisert? Mange dager?

Jeg vurderer å sterilisere katta mi, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den vil være noe medtatt etter narkosen, i hvertfall første døgnet. Ellers vil den jo ha et operasjonssår og sting, og det må passes på, katten vil etter hvert prøve å slikke seg.

Katta mi ble sterilisert i fjor høst, og var vel ute og lufta seg (og tissa osv.!) dagen etter.

Hun ble helt hysterisk av å gå med plastskjerm, så det kutta vi bare ut. Heldigvis var hun ikke så veldig mye borti såret.

Ellers har jeg hørt at det går an å tre noe ála en genser/strømpe rundt hele magen for å beskytte såret.

Operasjonen anbefales på det sterkeste!

Det er nok av uønskede stakkars kattekrek rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappologen

Jeg fikk kastrert katten vår i går kveld. Dyrlegen sa at den burde holdes inne det neste døgnet.

Den fikk kraftig bedøvelse og sluknet. Det virket sløv da den voknet, sjanglet bortover gulvet, gikk litt sidelengs og sånn. Bedøvelsen er snart ut av kroppen dens. Merkelig nok sov den med åpne øyne da den var bedøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...