Gjest Mags Skrevet 6. juni 2002 Skrevet 6. juni 2002 Vår gutt på ni måneder har stått fast på Flutide siden han var seks måneder, det meste av tiden med et puff morgen og kveld og resten av tiden med et puff hver morgen. Nå har vi sluttet med medisinen for å se hvordan det går. Han har ikke fått Flutide hverken i går eller i dag. Foreløbig ser det bra ut, selv om han kanskje har en antydning til hoste som han ikke hadde mens han var medisinert. Denne hosten han har er uansett ikke noe jeg ville festet meg med uten hans forhistorie. Jeg har skjønt at Flutide er et forebyggende medisin som tar tid før det virker, og virkningen forsvinner vel heller ikke umiddelbart. Når kan jeg regne med at han klarer seg greit uten medisiner, dvs. hvor lenge varer normalt virkningen av den? Jeg regner med at han hadde blitt dårlig allerede dersom han var _skikkelig hardt_ plaget av astma, og vet selvsagt at dette er individuelt, men jeg lurer likevel på om det er mulig å si _noe_ om når jeg eventuelt kan "puste ut" mht. at han fungerer greit uten daglige medisiner. Mvh 0 Siter
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 7. juni 2002 Skrevet 7. juni 2002 Dette er ikke lett. Lydene i et så lite barns luftveier kan lett forveksles, det er bitte små forhold og infeksjoner kan godt høres ut som astma og omvendt. Flutide skal forebygge. Virkningen kommer raskt - gjerne i løpet av et par dager. Jeg ville nok selv ha gitt ham medisiner regelmessig. Jeg regner med at en barnelege har gitt ham medisinene, og for sikkerhets skyld ville jeg kontaktet denne. Astma er ikke noe som kommer og går i den forstand, man kan ha gode og dårlige perioder. Noen barneastmaer avtar med tiden, men anlegget ligger der like fullt. Så før dere bestemmer dere for ikke å gi medisiner, kontakt legen og diskuter dette med ham. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.