Nutty Skrevet 6. juni 2002 Skrevet 6. juni 2002 Heisann, jeg er ei jente som sliter med allergi mot myggstikk. Jeg får store hevelser (somregel på 5-10 cm i diameter) blir rød i huden og klør noe grusomt. Jeg har prøvd å gå til legen, men hun tror ikke på meg og sier at det går over av seg selv. Jeg orker ikke å ligge våken en natt til og klø en hel sommer til. Jeg bruker eurax, spiser hvitløk, myggspray har jeg alltid på og skygger unna plasser med mye mygg. Hva mer kan jeg gjøre, og hvorfor tror ikke legen min på meg? Jeg er overbevist om at dette er en type allergi, det er jo ikke normalt å reagere slik på myggstikk? Hva gjør jeg, burde jeg gå til spesialist? 0 Siter
Poetica Skrevet 7. juni 2002 Skrevet 7. juni 2002 Myggallergi er høyst reelt, og ikke så veldig sjeldent heller. Hvis legen ikke tror deg er det legen som er problemet. Gå til en annen. Zyrtec hjelper, du får kjøpt det reseptfritt, men da er det dyrt. Likevel kan det hende at det er løsningen til du kommer deg til en annen lege og får deg en resept. Lykke til! mvh 0 Siter
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 9. juni 2002 Skrevet 9. juni 2002 Kjære Nutty Jada - det går an å være allergisk mot myggstikk. Men mange som reagerer kraftig mot myggstikk reagerer med en betennelsesreaksjon mot giften og det behøver ikke være allergi. Uansett, plagene er nokså like og antihistamin pleier å hjelpe i tillegg til Eurax og hvitløk. Når det først er blitt en stor betennelsesreaksjon kan det hjelpe med kalde omslag med en desinfiserende væske - det gjør at det ikke setter seg en infeksjon i det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.