Gå til innhold

Får ikke lyd på maskinen....???


Gjest 5barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest 5barnsmor

Jeg har et problem....

Jeg har innstalert musikkprogrammet voetra men får ikke lyden til å virke....jeg får opp feilmeldingen "synthcore lisence is invalid" Jeg lastet ned et gratis program fra internett og det samme skjedde, jeg lastet også ned et annet fra en link (også gratis) men heller ikke her fikk jeg lyd.

Jeg har hatt problemer med lyden før og da fikk jeg beskjed fra supporten om å laste ned ADI sound max fra nettet og da virket lyden på f.eks spillene til barna. Nå er det port 10+16 som ikke virker. Jeg har en compaq pressario og tror lydkortet er i hovedkortet om jeg ikke tar helt feil. Supporten vet ikke hva som er galt og garantien går ut i juli.......noen som vet.....?

takknemlig for hjelp fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borti et lignende problem med en eldre maskin jeg hadde. Vanlig lyd fungerte fint men musikk-lage-programmer fikk jeg ikke til å fungere. Jeg fant aldri noen løsning da, men du kan forsøke å finne nyere drivere til lydkortet ditt. Det kan hende det er alt som skal til. Hvis ikke det fungerer, forsøk å se på hjemmesidene til programmene som ikke virker om det er en kjent feil og om de har noen løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Jeg har vært borti et lignende problem med en eldre maskin jeg hadde. Vanlig lyd fungerte fint men musikk-lage-programmer fikk jeg ikke til å fungere. Jeg fant aldri noen løsning da, men du kan forsøke å finne nyere drivere til lydkortet ditt. Det kan hende det er alt som skal til. Hvis ikke det fungerer, forsøk å se på hjemmesidene til programmene som ikke virker om det er en kjent feil og om de har noen løsning på problemet.

Nye drivere??? Mener du slette de jeg har og innstallere dem på nytt? Prøvd... Hvis det er noen andre hvordan gjøre det da???

takk for svaret:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye drivere??? Mener du slette de jeg har og innstallere dem på nytt? Prøvd... Hvis det er noen andre hvordan gjøre det da???

takk for svaret:)))

På Compaqs hjemmesider finner du kanskje noen drivere som er nyere enn de du har installert nå. Framgangsmåten for å installere nye er den samme som for reinstallasjon, bare at du velger de nye når du får opp spørsmål om nye drivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

På Compaqs hjemmesider finner du kanskje noen drivere som er nyere enn de du har installert nå. Framgangsmåten for å installere nye er den samme som for reinstallasjon, bare at du velger de nye når du får opp spørsmål om nye drivere.

Men er ikke den sounmax'en jeg innstallerte det du mener??? Jeg får prøve og så venter du på meg ok:)))))

takk for at du bryr deg.....klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

På Compaqs hjemmesider finner du kanskje noen drivere som er nyere enn de du har installert nå. Framgangsmåten for å installere nye er den samme som for reinstallasjon, bare at du velger de nye når du får opp spørsmål om nye drivere.

ehhh, meg og dataengelsk....hva er drivere på engelsk da??

Nå står jeg på denne siden og ser lur ut, vil du gå inn å se og kanskje tipse meg litt??

http://www.compaq.com/support/files/index.html

snakes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ehhh, meg og dataengelsk....hva er drivere på engelsk da??

Nå står jeg på denne siden og ser lur ut, vil du gå inn å se og kanskje tipse meg litt??

http://www.compaq.com/support/files/index.html

snakes

Jepp, her er du på riktig vei. Gå hit: http://www29.compaq.com/falco/sp_list.asp og fyll ut skjemaet med riktig informasjon. Da skal du få opp en liste med drivere som er riktig for din maskin. Finn driver til lydkortet (sound card drivers e.l.), last ned og installer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Jepp, her er du på riktig vei. Gå hit: http://www29.compaq.com/falco/sp_list.asp og fyll ut skjemaet med riktig informasjon. Da skal du få opp en liste med drivere som er riktig for din maskin. Finn driver til lydkortet (sound card drivers e.l.), last ned og installer :)

hei igjen ja....

jeg kom tilslutt inn på denne siden...

http://www29.compaq.com/falco/sp_result.asp?Model=1455&Os=8

der lastet jeg ned følgende:

Presario 7000 Specific Models ESS Allegro WDM Driver for Windows 98

Supported Operating Systems: Microsoft Windows 98

det ble ikke bedre av det og jeg finner ikke noe annet som ligner på lydkort, gjør du?

Når jeg kjører mediacheck i voyetra så virker jo ess allegro men ikke port 10 eller 16 (i voyetra skulle jeg hørt en bass og en trumme når dette ble skjekket)

blir sprøøøøøøøøø. Hva skal jeg med et musikk programm når jeg ikke kan høre noe !!!!!!!!

Når jeg laster ned musikk nå så blir det åpnet i voyetra og jeg hører nothing at all....

panikkkkkkkkk.........peiling??

klems for alt du har gjort til nå...thanks a lot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...