Gå til innhold

Kan ikke se og ha motatt, kan ikke se å ha motatt


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Slike brev hagler ned i postkassa vår. Har ikke tall på hvor mange tusen vi har betalt i innkassosalær. Oj som jeg skulle ha ønsket at jeg vant på lotto, eller arvet penger fra en rik onkel som jeg ikke har.

Alt er så innmari slitsomt når det er slik. Vi må snu og vende på hver eneste krone. Huset skriker etter oppussing, bilen går på luft og kjærlighet. Ferie i år? For hvilke penger.

Nei, huff og huff. Og det eneste vi krangler om, er faktisk penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada kjenner til det der, det eneste som hjelper (for ei kort stund) er å late som du ikkje har fått denslags uhygge brev.

La vær å åpne slike brev før helga i hvertfall, for ellers er den helga ødelagt, i hvertfall funker det slik for meg !

Det er slitsomt ja, det skal være helt sikkert !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Refinansiering og faste trekk etter det? :-)=

Hva skal jeg gjøre når banken ikke vil refinansiere så lenge ingen større utbedringer/oppussingsarbeid er gjort på huset? Og hva med når de FASTE utgiftene overstiger inntektene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trodde det var spørsmål om rettskrivings

Det rette skal iallefall være: Kan ikke se å ha mottatt...

Lykke til med fremtidige regningsbetalinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det rette skal iallefall være: Kan ikke se å ha mottatt...

Lykke til med fremtidige regningsbetalinger!

Beklager skrev bare rett av en av regningene jeg hentet i postkassa jeg. Kanskje jeg kan nekte å betale p.g.a en rettskrivingsfeil da? Tror du jeg kan det?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest punkyB

Hva skal jeg gjøre når banken ikke vil refinansiere så lenge ingen større utbedringer/oppussingsarbeid er gjort på huset? Og hva med når de FASTE utgiftene overstiger inntektene?

Hvis de faste utgiftene er mer enn inntektene så bør dere vel enten sørge for å øke inntektene eller redusere inntektene ? Dvs. å jobbe mer - eller selge hus e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh amei. Det var to på rad her jeg kunne identifisert meg med... Akkuratt nå er vi midt oppi dritten og svømmer som faen for å komme til overflaten.

Det værste(for meg det beste) er at gubben ikke liker å snakke om det - dermed krangler vi heller ikke om det... Kanskje han skulle ta over hele pengestyringa - han vet jo heller ikke alltid hvor ille det er...

Ja ja - vi får satse kronene på sparebøssa på lotton i morra og håpe vi kan dele 23 mill med noen... (alt selv blir liksom en smule for mye)...

hilsen ista som krysser fingrene for oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hvis de faste utgiftene er mer enn inntektene så bør dere vel enten sørge for å øke inntektene eller redusere inntektene ? Dvs. å jobbe mer - eller selge hus e.l.

Ja det vil vel bli det til slutt. Men forsøker å holde hodet over vannet slik det er nå en stund til. Av ulike årsaker har jeg ikke anledning til å jobbe på en stund, derfor har det blitt slik det har blitt. Å hus må vi jo ha uansett. Bilen får vi ingenting for om vi forsøker å selge den, ellers så har vi ikke så mye av verdi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rettskrivern

Beklager skrev bare rett av en av regningene jeg hentet i postkassa jeg. Kanskje jeg kan nekte å betale p.g.a en rettskrivingsfeil da? Tror du jeg kan det?

:P

Du ville iallefall fått noen dagers utsettelse mens du ventet på svar på rettskrivingsklagen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Du ville iallefall fått noen dagers utsettelse mens du ventet på svar på rettskrivingsklagen. ;-)

En god ide. Kanskje jeg skal sette meg ned å skrive et brev da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Ja det vil vel bli det til slutt. Men forsøker å holde hodet over vannet slik det er nå en stund til. Av ulike årsaker har jeg ikke anledning til å jobbe på en stund, derfor har det blitt slik det har blitt. Å hus må vi jo ha uansett. Bilen får vi ingenting for om vi forsøker å selge den, ellers så har vi ikke så mye av verdi da.

Hvis dere vet at det er for en kortere periode kan dere jo prøve å holde ut.

Det kan jo lønne seg å si fra til banken - kanskje dere kan få avdragsfrihet en periode feks. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil vel bli det til slutt. Men forsøker å holde hodet over vannet slik det er nå en stund til. Av ulike årsaker har jeg ikke anledning til å jobbe på en stund, derfor har det blitt slik det har blitt. Å hus må vi jo ha uansett. Bilen får vi ingenting for om vi forsøker å selge den, ellers så har vi ikke så mye av verdi da.

Siden du ikke oppgir årsakene til at du ikke jobber, så er det litt vanskelig å gi råd også. Når kan du regne med at du kan jobbe da ? Legge økonomiske planer før det nytter jo ikke. Er det ingenting av arbeid du kan gjøre for å få en inntekt da ? Passe barn for eksempel ?

Du skriver også at "hus må vi jo ha". Da sier jeg nei. Man MÅ ikke ha HUS. Egen enebolig er egentlig luksus. Man kan fint bo i et rekkehus eller enda rimeligere; leilighet. Det kunne kanskje være verdt å ta opp til vurdering, så lenge dere faktisk bor over evne slik det er nå?

Du skriver heller ingenting om hva slags utgifter dere har. Derfor har jeg ikke flere råd å gi heller, det blir jo vanskelig uten konkrete fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Siden du ikke oppgir årsakene til at du ikke jobber, så er det litt vanskelig å gi råd også. Når kan du regne med at du kan jobbe da ? Legge økonomiske planer før det nytter jo ikke. Er det ingenting av arbeid du kan gjøre for å få en inntekt da ? Passe barn for eksempel ?

Du skriver også at "hus må vi jo ha". Da sier jeg nei. Man MÅ ikke ha HUS. Egen enebolig er egentlig luksus. Man kan fint bo i et rekkehus eller enda rimeligere; leilighet. Det kunne kanskje være verdt å ta opp til vurdering, så lenge dere faktisk bor over evne slik det er nå?

Du skriver heller ingenting om hva slags utgifter dere har. Derfor har jeg ikke flere råd å gi heller, det blir jo vanskelig uten konkrete fakta.

Hus er ikke akkurat noe luksus. Vi hadde leilighet tidligere og betaler vel det samme på huset i dag, som vi gjorde på lån og leilighet da vi bodde i leilighet. Rekkehusene her vi bor går for mer enn hva vi kjøpte huset for, så det er heller ikke noe alternativ.

Nei ut av denne gjørma kommer vi neppe oss, før at jeg har jobbet en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å sette opp en fullstendig oversikt over alle deres inntekter og utgifter for en lengre periode fremover slik at dere får en slags oversikt. Hvis det ser helt nytteløst ut så må dere jo gjøre noe før det blir for sent. F.eks søke råd hos bank eller andre. Det nytter i alle fall ikke å stikke hodet i sanden. Da risikerer dere jo bare å tape de verdiene dere måtte ha pga. alle inkassosakene, som fort kan vokse dere over hodet.

Lykke til ut av denne tragiske situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det finnes regler som sier at man skal ha så og så mye igjen å leve for. Dersom man kan dokumentere at man ikke har nok penger, har ikke innkrevningsfolka lov til å kreve dere eller fordyre gjelden med inkasso etc. Kanskje noen andre vet mer om dette? Alternativt er det noe som heter Gjeldsofferalliansen i Oslo, du kan jo kontakte dem. De har nok peil!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh amei. Det var to på rad her jeg kunne identifisert meg med... Akkuratt nå er vi midt oppi dritten og svømmer som faen for å komme til overflaten.

Det værste(for meg det beste) er at gubben ikke liker å snakke om det - dermed krangler vi heller ikke om det... Kanskje han skulle ta over hele pengestyringa - han vet jo heller ikke alltid hvor ille det er...

Ja ja - vi får satse kronene på sparebøssa på lotton i morra og håpe vi kan dele 23 mill med noen... (alt selv blir liksom en smule for mye)...

hilsen ista som krysser fingrene for oss

Du får 3 og jeg får 20? OK?

*ser på med bedende øyne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp et regnskap.FInn ut hvor mye dere har råd til å betale.Skriv til alle sammen å fortell om situasjonen.

Sammen kan dere komme til en løsning.

Mange banker har økonomirådgivere.Ta kontakt med banken din.Sosialkontoret er også pliktig til å bistå med rådgivning.

Kutt ned på alle utgifter og selg det dere ikke trenger.

Hvis alt annet feiler; Be sosialkontoret om et lån,for så å betale ned på det lånet i stedet for å havne hos inkassoselskapene.Hvis de avslår; klag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...