Gå til innhold

Når presenterer du deg? - jeg kom på noe morsomt i går...:-)


flisa

Anbefalte innlegg

Bare en tanke som slo meg og som fikk 10-åringen min til å le seg skakk. Jeg kom på at jeg ringte til ELkjøp her om dagen for å høre om de hadde inne et tv vi skulle ha, og når jeg ringer til en butikk så sier jeg alltid: "Ja, det er Flisa Flishaugen, jeg lurte på om dere hadde den tv'en som var annonsert til 1990,- enda?"

...ja, og så nå vi vel er kommet ned til Elkjøp så går man liksom ikke bort til en selger og PRESENTERER seg før man sier hva man kom for! :-)

Hvorfor i huleste gjør jeg det i telefonen? Det er ikke noen AVKLARING for Elkjøp-selgeren enten jeg heter Flisa eller Petter, liksom...hehe, -likevel opplever jeg at de spør opp igjen hva jeg het - om de ikke oppfattet det med det samme, -som om det er viktig! *lol*

Så satt vi der da, 10-åringen og jeg og fabulerte over om man skulle begynne å presentere seg i butikker, for vi fant ut at det er det eneste stedet man ikke gjør det:

I kjøttdisken: *man rekker frem kølappen med venstre hånd, og rekker fram hilsehanda og sier*: "Hei, Jeg er Flisa Flishaugen, og skulle gjerne hatt en kilo kjøttdeig!" :-)

På Hennes & Mauritz: "Goddag, mitt navn er Flisa Flishaugen og jeg er på jakt etter en strømpebukse"

Vi kunne jo INNFØRT slike vaner, vi DOLere!

*fniser i varmen her* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*ler* du flisa, du flisa. Jeg håper inderlig du ikke presenterer deg for flisa da:o) Men jeg gjør nok akkurat det samme som deg. Presenterer meg i telefonen, men ikke i butikkene. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men synes det er uhøflig og ikke presentere seg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

presenterer meg ikke i telefonen en gang jeg

eller kanskje jeg skal begynne med det.. "hey hey hey, det er Zuul Zuulstad som ringer, jeg lurer på om hvor lenge dere holder åpent idag?"

Men om jeg like gjerne skal være høflig og presentere meg burde jeg vel heller si "Ja, hey hey hey, det er Zuul Zuulstad som ringer, jeg lurer på om hvor lenge De holder åpent idag?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kanskje jeg skal begynne med det.. "hey hey hey, det er Zuul Zuulstad som ringer, jeg lurer på om hvor lenge dere holder åpent idag?"

Men om jeg like gjerne skal være høflig og presentere meg burde jeg vel heller si "Ja, hey hey hey, det er Zuul Zuulstad som ringer, jeg lurer på om hvor lenge De holder åpent idag?"

Syns absolutt du skulle begynne med det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg presenterer meg alltid med full navn når eg ringer utgående, når eg får inngående samtaler så sier eg bare etternavnet.

Presenterer meg med fullt navn også når eg ringer opplysningen ! he.he..

Meenn så er eg ikkje helt god heller da !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalte du deg virkelig for Flisa Flishaugen?

Jeg pleier å presantere meg i ny og ne, men ikke om jeg ringer kondomeriet for å spørre om den siste motorsagdrevne analdildoen DeLux har kommet inn.

Og jeg kaller meg aldri for SierDuDet i tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøttdisken er ein god idé, men eg synes kassadama på rimi er enda bedre, særlig hvis det er lang kø. håndhilse og presentere seg. ja, høflighet skal man jo komme så langt med, har eg hørt.

i fonen presenterer eg meg som oftest, men ikkje hvis eg ringer opplysningen, slik som geir påstår at han gjer, gale mannen :) trur eg har ein vag tanke om å risikere å få oppgitt mitt eige telefonnummer hvis eg gjer det hehe.

eit anna bra sted å presentere seg, er jo i folkemengder, der man seier "unnskyld" i hytt og pine for å få folk til å flytte seg litt så man kjem fram. full presentasjon med navn og tittel, og håndhilse. "neuni sujeun, cand.mag., unnskyld, kan du være så vennlig å flytte deg 20 cm så eg kjem meg forbi?"

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...