Gå til innhold

Trist som faen


Gjest tilskuer

Anbefalte innlegg

Gjest tilskuer

Synes det er så trist å se alle overvektige kvinner som lider i varmen, når alle andre kaster klærne og viser fram armer, ben og mage går de overvektige kvinnene rundt og svetter i sine sorte klær.

Hvorfor kan ikke overvektige kvinner også kaste klærne og nyte varmen i stedet for å lide seg gjennom den ene varme dagen etter den andre?

Synes synd på dem som har det sånn, svetten hagler, ansiktet får en blank og lyserød farge og man kan se at de plages.

Det verste er jo at alle likevel kan se at de er overvektig, det nytter liksom ikke å skjule det bak mørke klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med deg, forsåvidt, selv om det dessverre ikke alltid hjelper for varmen å kle av seg når man er overvektig.. Sjøl har jeg plassert mine 25 plusskilo i en flagrende sommerkjole i dag - det svalte godt, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne kastet klærne jeg, og ikke pakket meg inn i jakke og langbukse nå i varmen. Men jeg kan ikke gjøre det.

Jeg får aldri så mange stygge drittkommentarer slengt etter meg, som når jeg går med lite klær på. Derfor velger jeg å pakke meg inn og heller svette omtrent ihjel, og derfor holder jeg meg også mest hjemme, for der kan jeg gå kledt som jeg vil. Heldigvis finnes det et sted ved sjøen hvor jeg stort sett kan få bade i fred. Jeg unngår også å spise på offentlige steder.

Det er ikke noe gøy å få slengt kommentarer som "fettberg!", "jævla feite pølse!" og bli stukket med pinne fordi enkelte syke folk vil "se om hun reagerer eller er så feit at hun ikke kjenner noe". Eldre menn som peker på magen og lurer på "når femlingene blir født" etc. er heller ikke særlig artig.

Min erfaring er ihvertfall at drittkommentarene øker i takt med hvor mye som vises av hud og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjerringskinn

Helt enig, men dessverre vokser ikke alltid selvtilliten i takt med kroppen. Ikke er det til noen særlig hjelp at de fleste sylslanke tror at vi litt røslige sitter i en krok og svelger ned potetgullet med smult og cola bare fordi vi er tiltaksløse og late heller.

Vel, ok....en stor del av vekta til dette kjerringskinn er innsamlet med velvillig bistand fra Freia, men det er mitt valg. Jeg har spist for å pakke inn en engstelig sjel, og har sjelden lyktes så bra med noe som akkurat det :-)

Nå hadde jeg flaks og kom over en god del selvtillit. Derfor har jeg besluttet at denne sommersesongen skal gjennomføres uten burka og slør, svart kler jeg heller ikke!

Betrakt dere som advart: Kjerringskinn har kjøpt både singlet og bikini, og akter å kle seg etter gradestokken. Oppfordrer alle medsøstre uansett vekt til å kle seg etter gradestokken og ikke badevekta resten av sommeren!

Ha en behagelig sommer ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med svarte klær på overvektige stemmer vel ikke helt. Jeg synes de syltynne stadig vekk går i grå eller sorte kjedelige klær, mens de med mange kilo ekstra går i flotte farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lex Lea

Har kastet klærne for lengst jeg! *s* Særlig bak i min egen hage...

Nei, men jo. Jeg må jo nikke gjenkjennende til hva Cavatina sier, men håper jeg kommer så langt mentalt som kjerringskinn i sommer!

Ønsker alle både med og uten ekstra kilo en fantastisk sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med svarte klær på overvektige stemmer vel ikke helt. Jeg synes de syltynne stadig vekk går i grå eller sorte kjedelige klær, mens de med mange kilo ekstra går i flotte farger.

Enig med deg. Selv går jeg nesten bare i svart, grått, offwhite og beige. Men jeg er ikke undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så du meg på stranda? Jeg forsøkte og gjemme meg...

Saken er bare at jeg ikke har smurt meg med selvbruner enda...men det kommer...og da kommer jeg i bikini....

på stranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...