Gå til innhold

Barn og skilsmisse


Gjest En student

Anbefalte innlegg

Gjest En student

Jeg og min mann er blitt enig om å skilles.

Jeg er student, og får å kunne fullføre studiene, må jeg av praktiske årsaker flytte nærmere studiestedet.

Vi har to barn på 6mnd. og 5 år.

minsten flytter med meg. Men hva med størsten?? ville jo aller helst hatt han med meg også. men det er her han er oppvokst (landlig og trygt)og har sine besteforeldre og lekekamerater.

Er det kanskje best for å han å bli boende hos faren sin,med alt det kjente og kjære? For ordens skyld, så flytter jeg ikke mer en en god time herfra, så vi kan få gjennomført vanlig samværs ordning.

Og hvordan påvirker det søsken å bo hos hver sin forelder??

Noen som har erfaring, meninger...så vil jeg blitt glad for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skillsmisse barn selv og jeg vil på det sterkeste råde deg til å la barna bli boende sammen!!

Om det er med far eller med mor.

Tror det kan bli fælt for barne og bo hver for seg!

Lykke til

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Dersom du ammer minsten på 6 mnd, er det naturlig at barnet bor sammen med deg, gjerne opp til 1 års tid fremover. Begrunnelsen er trygghet og nærhet mellom mor og barn.

Jeg forstår at dere vurderer å ha et barn boende sammen med dere hver. Det er ikke et lett valg det der. Nå er barna deres langt fra hverandre i alder, så de holder ikke så mye sammen i lek og er avhengig av hverandre enda. Det kan komme snart. Det er et viktig poeng at 5-åringen ved å bo med sin far i huset, blir boende i sitt vante miljø med familie og lekekamerater rundt seg. Kan dere få til samvær mellom søsknene flere ganger i uka?

Det aller viktigste for å få til et godt forhold etter samlivsbrudd og flytting er at dere to foreldre klarer å samarbeide om barna og er enige om den løsningen dere til slutt havner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider