Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest alvebarn

Jeg har i mange år vært plaget med tett og slimete hals. Antakelig mye pga dette har jeg også lett for å brekke meg, hos tannlegen, når jeg pusser tenner, evt midt i en setning. Jeg blir også ofte nervøs og bekymret for helsen min, og da forverrer tingene seg..

Jeg har også en plage jeg lurer på hva er eller hva jeg kan gjøre med; jeg føler meg ofte litt oppblåst med ubehag i øvre del av magen, dette er verst på kvelden, og enkelte ganger fører det til stor spyttproduksjon, og igjen brekker jeg meg og blir skikkelig uggen. Noen ganger går det over etter noen minutter, andre ganger er jeg uvel mye lengre.

Jeg føler at dette er blitt så plagsomt at jeg er redd for å gå ut og more meg, i og med at nervøsiteten og dårlig luft gjør det enda verre.

Har noen noe råd å gi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57891-slim-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære alvebarn,

Slim i halsen kan ha mange årsaker og en av disse er irritasjon pga allergi eller følsomme slimhinner. Det kan for eksempel dreie seg om en intoleranse mot melk eller allergi mot støv eller mugg. Hvis plagene også kommer fra mage og tarmsystemet kan det være lurt å undersøke om matvarer kan være årsaken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57891-slim-i-halsen/#findComment-248996
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...