Gå til innhold

Kommer ingen vei...

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei og sliten... Har vært hos politiet i dag, for å anmelde... Det krevde ganske mye å komme seg inn til politistasjonen, jeg holdt på å snu å gå hjem i gjen flere ganger på vei dit.

Dette møtte meg:

Først måtte jeg vente på hun jeg har snakket med før, som har med voldtektsaker å gjøre. Etter 45 min fikk jeg beskjed om at hun ikke var på jobb i dag. Så ringte han i politivakten til en annen dame fra samme avdeling... Jeg kunne høre at hun ropte til han at han måtte slutte å mase, for hun satt i et avhør, og så slang hun på røret. Mer venting, denne gangen på en annen mann, også fra kriminalavdelingen. Etter en time kom han ned, og spurte om det var akutt. Da jeg sa at det skjedde for et år siden, så nikket han bare, og så gikk han. Vel, da ble det enda mer venting... Denne gangen var det sjefen for kriminalavdelingen. Han kom ned etter en halvtime, men måtte løpe igjen på grunn av en annen sak. Så jeg fikk beskjed om å vente enda litt til... Etter ganske lenge kom det ned en mann til, han ga meg telefonnr sitt, og ba meg ringe han på mandag...

Er det normalt å bli møtt med så lite forståelse hos politiet? Jeg vet ikke om jeg orker å gå dit flere ganger... Det er noe av det verste jeg har vært med på noen gang, jeg vurderer rett og slett å droppe hele anmeldelsen... Nå føler jeg meg enda verre enn det jeg gjorde før jeg gikk dit...

Han i politivakten var forresten veldig hyggelig og hjelpsom, og gjorde alt han kunne for å få tak i noen jeg kunne snakke med... Han ble utskjelt på telefon og alt mens han ringte rundt. Aller helst ville han tatt imot anmeldelsen, men han hadde fått streng beskjed fra de som jobber med voldtektsaker om at ingen andre enn de skulle ta imot anmeldelsene. Så all takk til han!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57921-kommer-ingen-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Devania,

Jeg synes du skulle ta kopi av det du har skrevet her (veldig godt, forresten), og skrive det som et brev adressert til "politimesteren", eller hvem det er som er sjef der du var. (Undersøk og få fatt i navnet hans, slik at det blir et personlig brev.)

Det er vel slik at politifolk er som de fleste andre - noen "bryr seg", mens andre er drittsekker.

Ta med deg det du har skrevet på mandag, og vis det til ham/henne du treffer der også.

Og til slutt: det er tøft av deg å anmelde! Det skal du være stolt av.

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57921-kommer-ingen-vei/#findComment-244891
Del på andre sider

Hei Devania,

Jeg synes du skulle ta kopi av det du har skrevet her (veldig godt, forresten), og skrive det som et brev adressert til "politimesteren", eller hvem det er som er sjef der du var. (Undersøk og få fatt i navnet hans, slik at det blir et personlig brev.)

Det er vel slik at politifolk er som de fleste andre - noen "bryr seg", mens andre er drittsekker.

Ta med deg det du har skrevet på mandag, og vis det til ham/henne du treffer der også.

Og til slutt: det er tøft av deg å anmelde! Det skal du være stolt av.

*klem*

Jo, men nå vet jeg ikke helt om jeg orker å gå dit flere ganger... Det var et skikkelig nederlag å få den behandlingen, jeg hadde ventet å bli møtt med om ikke respekt, så ihvertfall en ordentlig behandling. Jeg var i kontakt med politiet i forbindelse med den samme saken i august også, og da frarådet de meg å anmelde fordi jeg ikke hadde noen fysiske beviser. Jeg har brukt et halvt år på å mote meg opp til å gå dit igjen... Føler at jeg ikke blir tatt på alvor i det hele tatt... Jeg må virkelig virkelig si at jeg skjønner de veldig mange som ikke tør å anmelde, eller ikke orker å gå igjennom den prosessen... Makan til uprofesjonelle politifolk! Jeg blir så sinna, frustrert, nedbrutt og oppgitt ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57921-kommer-ingen-vei/#findComment-244915
Del på andre sider

Gjest abrigal

Heisann.

Det var en sær behandling...skal være enig i det. Eneste grunn til det etter mine øyne må være at det er et mindre politikammer du hører til og at de ikek har alle resurser der på kort tid...slik har jeg også møtt...der jeg bodde før...

Ring han på mandag som gav deg kortet og ta mot til deg og si at du synes behandlingen du fikk fredag var noe rar....

Å stille seg litt "dum" i forhold til behandlingen du fikk...gjør ofte at de setter opp dampen...teit nok...(har bare erfart det selv...selv om jeg er bra oppegående ellers *s*)

Så stå på! Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57921-kommer-ingen-vei/#findComment-245089
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...