Gå til innhold

Trenger råd fra dere moteeksperter!


Gjest i tvil

Anbefalte innlegg

Gjest i tvil

Jeg skal gå med en hvit drakt, en suit, på søndag. En fin anledning, og drakten er helt enkel hvit, med innsvinget jakke og skjørt som går litt over kneet. Så var det å velge sko, da. Jeg kjøpte et par nylig, og lette etter et bilde på nettet for å vise dere hva jeg snakket om. De er veldig like disse skoene:

http://www.chadwicks.com/chadwicks/product/product.asp?pf_id=29601&dept_id=470&parent_id=55&

Kan jeg gå med slike sko til denne anledningen, eller blir det helt feil? Og hvis jeg kan, kan jeg gå med strømpebukse i dem, eller blir det iallfall helt ille?

Slike sko som dette er det som er alternativet:

http://www.chadwicks.com/chadwicks/product/product.asp?pf_id=25397&dept_id=470&parent_id=55&

Begge par sko er hvite, selvsagt.

Hva hadde dere gjort? Jeg vil helst gå med sandalene mine, men jeg vil ikke være upassende heller.

Takker for alle gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i tvil

Når det gjelder strømpebuksen, så er den veldig tynn, nøytral. Vil gjerne se litt brunere ut, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandaler

Drakten blir mer pyntet med sandalene, og mer jobb/profesjonell med skoene.

Kommer an på hva du har inni jakken, er det en selskapstopp passer sandalene best, er det en skjorte / bluse passer skoene også god.

Det er absolutt penest med bare føtter i sandalene, særlig når det er fint sommervær. Pene, velpleide føtter!. Heller litt selbruningskrem enn strømper, men jeg synes ikke det gjør noe om man ikke er så brun heller, jeg da.

MÅ du ha strømper, kjøp ultratynne som er helt uten tåforsterkning, og legg sømmen under tærne i front. Men det er MYE penere uten strømper, så lenge du har velstelte ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I know who you are

Jeg trodde du skulle ta en laaang pause i sommer? Vel, det var visst ikke så enkelt likevel. :-) Det er ikke så enkelt å snike seg inn når man skriver på en gjennomskuelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metronom

Jeg er ikke noen moteekspert, men ettersom begge skotypene passer, synes jeg du skal velge de som føttene dine trives best med.

Jeg synes ikke det passer med strømper og åpne sko. Strømpebukse om sommeren kan fort bli varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er sommer kan man fint gå med åpne sandaler, og uten strømpebukse, til en drakt. Syntes også sandalene så skikkelig stilige ut!

Dessuten kan du jo ta litt selvbruningskrem på beina? Det pleier å gå helt fint, bare ikke overdriv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest i tvil

Nå som det er sommer kan man fint gå med åpne sandaler, og uten strømpebukse, til en drakt. Syntes også sandalene så skikkelig stilige ut!

Dessuten kan du jo ta litt selvbruningskrem på beina? Det pleier å gå helt fint, bare ikke overdriv...

Leila, skoene er ikke like stilige som dette, de er mye enklere. sukk, skulle ønske Din Sko hadde disse, men jeg ser de sender ikke internasjonalt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i tvil

Jeg trodde du skulle ta en laaang pause i sommer? Vel, det var visst ikke så enkelt likevel. :-) Det er ikke så enkelt å snike seg inn når man skriver på en gjennomskuelig måte.

Kom dette innlegget i feil tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sandalene var stilige...Men for all del,UNNGÅ strømpebukse!! Sandaler m/strømpebukse r totalt kræsj...

Ellers var de andre skoene pene oxo...Stillige, men selv om du har hvite klær,trenger ikke skoene være hvite oxo...Velg f.eks en annen,litt "nøytral" farge(beige f.eks) og da oxo gjerne veske i samme sko-farge...Frisk opp antrekket,så d ikke blir for kjedelig!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandalene hvis det er en festlig, fin anledning, og skoene dersom det er en mer formell, fin anledning.

Men _ikke_ strømpebukse, det vil ødelegge inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder strømpebuksen, så er den veldig tynn, nøytral. Vil gjerne se litt brunere ut, nemlig.

Ta selvbruningskrem i noen omganger heller. Strømpebukse om sommeren ser bare ikke lekkert nok ut, det er mye bedre å bli brunere med selvbruning.

Det hadde ihvertfall jeg gjort. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i tvil

Ta selvbruningskrem i noen omganger heller. Strømpebukse om sommeren ser bare ikke lekkert nok ut, det er mye bedre å bli brunere med selvbruning.

Det hadde ihvertfall jeg gjort. :-)

Jeg er enig i at strømpebukse bør unngås om sommeren, men det blir kanskje litt kaldt uten her oppe i nord. Jeg tar på litt selvbruning,og ser ann været her imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...