Gå til innhold

Kjønnssykdom/Behandling? - Gynekolog


ungengstelig

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med jente en stund nå, og for ikke så lenge siden tok jeg henne i å være utro. Jeg vet at hun har hatt litt problemer med blærebetennelse og sopp en god stund nå. (også før utroskapet) Det jeg lurer på er følgende: Jeg fant noen tomme pillebrett med "Furadantin 50mg". Fant også noe som het "Diflucan 150mg". Jeg søkte på nettet, og fant ut at Diflucan brukes mot sopp, så da er vel den greit nok. Men kan den behandle noe annet? Kjønnsykdommer f.eks? Men det jeg lurer mest på, jeg fant ut at blærebetennelse(katarr) som oftest behandles med Antibiotika, og at man blir frisk etter relativt få dager. Men jeg fant en lang kur med furadantin, og har blant annet fått høre at dette gies ut mot Klamydia. Stemmer dette? Er det noen andre som har fått dette mot Klamydia eller andre kjønnssykdommer? Setter STOR pris på hjelp og svar. Vil gjerne vite om jeg står i fare for å bli smittet av en kjønnssykdom. Hun har benektet at hun har testet positivt på noe, men har blitt MYE mer restriktiv med sex etter jeg konfronterte henne. Er jeg engstelig uten grunn? Kan hun ha fått disse mot vanlige sykdommer (som ikke har med kjønnssykdommer å gjøre).

Hilsen ung & engstelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Diflucan brukes bare ved sopp.

Furadantin brukes bare for urinveisinfeksjon

Ingen av disse medikamenter kan brukes ved chlamydia eller andre kjønnssykdommer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...