Gå til innhold

ADSL oppgradert, GPRS, HSCSD m.m.


Sør

Anbefalte innlegg

Hei,

Telenor har oppgradert ADSL oppkoblingene sine, for å kompensere for overheads i overføringen.

På en 704 kb/s linje får jeg nå opp til 716 kb/s! :-) (Før lå det på ca 600 kb/s.)

Men deler av neste uke er jeg koblet opp via GPRS (pakke-svitsjing på mobiltelefonen) og da koster det faktisk 25 kr bare å ta IT-avisens Speedometer test! Det er dyrt, men "alltid oppkoblet" er veldig greit for å lese/skrive epost.

For mer aktiv surfing er nok HSCSD (High Speed Circuit Switched Data) å foretrekke fremdeles (båndbredden er faktisk bedre enn GPRS), selv om (fordi den er Circuit Switched) man må betale for tiden man er på nettet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også ADSL via T.nor....men har ikke merka noe oppgradering...

Har (704/128 kbps) Fikk 591 kbit/s. på it-avisa sin test....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ADSL via T.nor....men har ikke merka noe oppgradering...

Har (704/128 kbps) Fikk 591 kbit/s. på it-avisa sin test....?

Hei,

Jeg tror de oppgraderer region for region. Jeg fikk også rundt 600 kb/s før. Men sjekk at du ikke har andre applikasjoner som kjører og bruker båndbredde under testen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått mye høyere hastighet på ADSL. Min 704 linje lå før på ca. 600 og er nå på over 720 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror de oppgraderer region for region. Jeg fikk også rundt 600 kb/s før. Men sjekk at du ikke har andre applikasjoner som kjører og bruker båndbredde under testen!

Med vennlig hilsen

Jepp, det går nok region for region..

Har sjekka hastigheten med 3 maskiner her, og alle får ca det samme..

Men det kommer nok forandriger her også tenker jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...