Gå til innhold

Jeg HATER den hunden...


Gjest jippiii

Anbefalte innlegg

Gjest jippiii

I april i år skaffet familien seg en hund. Det var mest mamma og lillebroren min som ønsket seg den, og det er også de som har tatt mest vare på den. Heldigvis. Jeg og pappa har aldri vært spesielt begeistret. En valp er ulydig, den biter, graver og er uskikkelig. For første gang har jeg hørt foreldree mine krangle. Jeg er så redd for at familien skal gå i oppløsning, bare på grunn av en hund. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, mest av alt vil jeg bare at hunden skal ut av familien, men jeg vil heller ikke at mamma og broren min skal bli lei seg. De er jo glad i den. Hva bør vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å engasjere deg litt i stellet av hunden og bli kjent med den.

Og prøv å hjelpe til å få den dressert og lydig.

At en liten hund skulle føre til skillsmisse tviler jeg sterkt på. I så fall er det bare den siste dråpen i et samliv som fra før er dårlig, og det ville blitt brudd før eller siden uansett.

Hvis du og din far går rundt og overser hunden og oppfatter den som en plage vil den merke det og prøve å bli venner med dere. Og så er både dere og hunden inne i ond sirkel. Hunden vil etterhvert gi opp å forsøke å få kontakt, den søker til de som liker den og kan bli agressiv mot deg og din far etterhvert som den vokser opp. Eller nervøs og redd.

Dere alle innad i familen må snakke sammen og bli enige i hvilke regler som skal gjelde, og hvem som skal ha hovedansvaret for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engasjer deg! Gå tur med hunden. Les hundebøker slik at du forstår hunden bedre. Jeg kan anbefale boken På plass. Den kan du låne på biblioteket. En hund slutter oftest med sine rampestreker når den blir større. Hvis du blir litt mer engasjert i hunden, blir kanskje faren din det også.

Leit at dere tydeligvis ikke var enige om å anskaffe dere hund. Men nå er tross alt hunden kommet i hus, så det er like greit å bli vant til det først som sist. Husk en hund er også nyttig og kan varsle innbrudd og brann f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...