Gjest jjentenn Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Er en jente på 21 år. Jeg lurer på hva mine plager kan skyldes - evt. hva annet kan det være? (Får ikke legetime på ganske mange uker, så jeg må vite om dette er noe som haster...) Må "late vannet" hele tiden (de siste par ukene kanskje), er veldig tørst og drikker mange liter vann om dagen. Her en natt voknet jeg av at jeg tisset på meg... det har jeg ikke gjort siden jeg var 2-3 år. I tillegg er jeg konstant kvalm, og i dag har jeg ikke greid å spise særlig mye, men det har gått greit fram til nå. I dag kom det i tillegg grønn utflod (fra skjeden). Jeg har også mye vondt i magen - den eneste forandringen er at det for et par uker siden var en ekkel stikkende smerte like over skambenet, midt på. Ellers har jeg lenge hatt vondt på sidene i magen, noe som forverrer seg ved trening. Allmenntilstanden har hittil vært grei bortsett fra magesmertene, men i dag føler meg ganske varm i kroppen, og er veldig tørst og slapp. Har også en meget øm og hoven kul på siden under haka. Håper du kan hjelpe meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58123-hva-kan-dette-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Min første assosiasjon når jeg leser din sykhistorie at dette kan godt være infeksjon. Nå må man ha in mente at jeg er infeksjonsmedisiner og tenker gjerne denne veien primært. Hyppig vannlatning, svie, magesmerter og feber er typiske symptomer ved urinveisinfeksjoner. Har man mye vannlatning blir man gjerne tørst. Men rikelig vannlatning og tørste kan også forekomme ved andre sykdommer. Jeg synes at det er gode grunner til at du burde komme raskt til legen. Slik du beskriver din tilstand er det ikke riktig å vente mange dager eller enda lenger før du kommer til legen. Hvis det er slik jeg tenker er det relativt lett å diagnostisere og behandle tilstanden. Hvis ikke så bør du undersøkes nærmere om alternative diagnoser. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58123-hva-kan-dette-v%C3%A6re/#findComment-250120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.