Gå til innhold

ett skritt videre...

Anbefalte innlegg

har hatt det veldig dårlig de siste dagene og av erfaring vet jeg en nedtur fører med seg en, på sikt, positiv forandring på en eller annen måte...

så i natt...

satt hjemme alene, var trist og lei, hadde lyst til å male, men fikk ingen ideer til motiv... satt og tenkte på det med overgrepene, men jeg har aldri før klart å male noe som kan direkte knyttes til de situasjonene... men etter en liten stund begynte et bilde å ta form og jeg bestemte meg for å male en situasjon mellom meg og faren min da jeg var liten...

ordna klart og malte først en voksen person, så et barn som sto med ansiktet vendt mot den voksne... so far, so good... men, da jeg skulle male det som ville forandre bildet fra et uskyldig maleri om en voksen og et barn og til en overgrepssituasjon, stoppet det... jeg sto lenge med penselen i hånden, kjente kvalmen komme nærmere og panikken tok tak i meg... men jeg presset meg selv og fikk malt bildet om til et barn som mastuberer en voksen og et barn som gir en voksen oralsex...

i over en time, mens bildet hang til tørking, kjente jeg et stikk i meg for hver gang jeg så på det... men allikevel, det kjentes som en utrolig lettelse og det var det jeg ville dele med dere...

selv om det var utrolig tøfft og vanskelig, så klarte jeg det og i dag kjennes det som at jeg har gått ett skritt til i riktig retning... nå skjønner jeg bedre en situasjon som skjedde da jeg var liten, som jeg hittil bare har "sett" bruddstykkene av...

jeg skjønner nå det med at ting kommer når man er klar for det, for selv om jeg ønsker at ting kunne gå litt kjappere, så er det mye bedre når jeg tar meg tid...

håper dere har en riktig bra dag, jeg skal i hvert fall gi meg selv et klapp på skulderen og smile mot sola :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58124-ett-skritt-videre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er sant at maling kan være terapi. :o)

maler selv jeg i sånne situasjoner. det er gørrvondt når det står på, men som oftest litt bedre etterpå.

så bra at du ikke ga opp.

du fortjener å få det ut.

klem - hvis du vil ha.

enig med de andre,vær stolt av deg selv!!!

*forsiktig klem* (hvis du vil ha)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58124-ett-skritt-videre/#findComment-250748
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...