Gå til innhold

Har du vært her i syden?


Synch

Anbefalte innlegg

Korfu, Gouvia

Kos, Kalymnos

Rhodos, Rhodos by

Skiathos

Poros

Tyrkia, Alanya

Tenker på ett av de stedene i sommer.

Hvis du har vært på ett eller flere av de stedene, hvordan var det der og hvem passer det for?

Og hvilket hotell lå du på, hvis du husker.

Tusen takk for all info.

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på Rhodos (Rhodos by) av disse stedene, og kan absolutt anbefale det. Nå har jeg sansen for greske steder, så det har nok noe med saken å gjøre. Men det er et pent sted, og enten man er ute etter fest og moro eller konstruktiv rekreasjon klarer man nok å finne mye av interesse. Hotellene vet jeg lite om, iom. at jeg har bodd privat de gangene jeg har vært der, men de er nok av samme standarden som de fleste lignende steder. Ellers er selve øya meget pen, og det er nok av ting å se på hvis man vil farte litt rundt.

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært i Alanya og det var et sant mareritt!:o/

Jeg ville hjem første dagen, men det hadde vell litt å si med at vi reiste uspesifert, og kom til et 2 stjerners hotell, med høner som sto og kaklet under terassen.Akuratt da var jeg 15 år, men tror ikke noen av de i min famile falt noe spesielt for Alanya. Drog sef. på koselige båtturer som reddet ferien, men tenk deg om før du reiser.Tyrkere er ekstremt innpåslitne og du får ALDRI fred..

Ellers var det veldig bra natteliv :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 3 ganger i Alanya og liker meg godt der. Tyrkia er også mye billigere enn Hellas. Vil i såfall anbefale å bo på Damlatas. Det er veldig sentralt og nært både Kleopatrastranda og havneområde hvor det meste av diskotekene og de fineste forretningene er.

Damlatassenteret og området rundt har også mange hyggelige restauranter og butikker.

Skal man ha med barn bør man bo på et hotell med svømmebasseng fordi bølgene på stranda er kjempestore og man blir lett dratt utover.

Stedet passer i grunnen for alle men det kan bli fryktelig varmt i juli/august. Sist jeg var der var det 45 - 48 grader hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært i Alanya og det var et sant mareritt!:o/

Jeg ville hjem første dagen, men det hadde vell litt å si med at vi reiste uspesifert, og kom til et 2 stjerners hotell, med høner som sto og kaklet under terassen.Akuratt da var jeg 15 år, men tror ikke noen av de i min famile falt noe spesielt for Alanya. Drog sef. på koselige båtturer som reddet ferien, men tenk deg om før du reiser.Tyrkere er ekstremt innpåslitne og du får ALDRI fred..

Ellers var det veldig bra natteliv :o)

Du må jo ha vært kjempeuheldig da vi har hatt så flotte ferier der. Hotellene vi har bodd på har vært helt ok selv om de ikke har vært av fineste klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært i Alanya og det var et sant mareritt!:o/

Jeg ville hjem første dagen, men det hadde vell litt å si med at vi reiste uspesifert, og kom til et 2 stjerners hotell, med høner som sto og kaklet under terassen.Akuratt da var jeg 15 år, men tror ikke noen av de i min famile falt noe spesielt for Alanya. Drog sef. på koselige båtturer som reddet ferien, men tenk deg om før du reiser.Tyrkere er ekstremt innpåslitne og du får ALDRI fred..

Ellers var det veldig bra natteliv :o)

Jeg advarer også mot Tyrkia, har vært i Alanya en gang (for 10 år siden), og drar aldri tilbake dit! Innpåslitne selgere og kun hull i gulvet som skal forestille toalett er bare et par av årsakene...

Jeg er selv veldig begeistret for Chios, en gresk øy, men denne sto jo ikke på listen din. Jeg ville nok kanskje valgt Poros, Kalymnos (som ikke er et sted på Kos men nabo-øya til Kos) eller Skiathos. :-)

Ellers har jeg vært på Korfu, i Dassia som ligger like i nærheten av Gouvia. Gouvia var den gangen i alle fall et party-sted, så dersom det er det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på Korfu (ikke Gouvia), Skiathos og Rhodos by.

Korfu, der vi var skjedde det litt for lite på kveldstid, men jeg tror det er bra i Gouvia. Mange fine strender, både med og uten bølger, og et driitartig badeland. Stortrivdes der.

Skiathos er min favorittøy, den er bare herlig. Massevis av fine sandstrender å velge imellom og skiathos by er også veldig koselig og veldig typisk gresk.

Rhodos by vurderer vi å dra tilbake til i år. Selve byen har litt storbypreg, mye liv og butikker. Der er det også mange fine sandstrender å velge i mellom. Bla en "partystrand" med strikkhopping.

Er det ellers noe du lurer på om disse plassene så bare spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos og Rodos passer best for venner - på festetur. Skiathos er ypperlig for forelskede par, og Kalymnos er bra om du vil ha det rolig og liker snorkling... Tyrkia er bra om du reiser til et senter med flere små barn...

Syns jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Korfu (ikke Gouvia), Skiathos og Rhodos by.

Korfu, der vi var skjedde det litt for lite på kveldstid, men jeg tror det er bra i Gouvia. Mange fine strender, både med og uten bølger, og et driitartig badeland. Stortrivdes der.

Skiathos er min favorittøy, den er bare herlig. Massevis av fine sandstrender å velge imellom og skiathos by er også veldig koselig og veldig typisk gresk.

Rhodos by vurderer vi å dra tilbake til i år. Selve byen har litt storbypreg, mye liv og butikker. Der er det også mange fine sandstrender å velge i mellom. Bla en "partystrand" med strikkhopping.

Er det ellers noe du lurer på om disse plassene så bare spør!

Hei

Vel, det er dama og jeg som skal nedover, og kanskje et par til. Alle er 19 år. Vi er ute etter bra uteliv(ikke nødvendig med Ibiza takter i denne omgangen:), fine strender, greie shoppingmulighter og helst så billig som mulig, med tanke på alt:)

Takker for alle svar fra dere så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vel, det er dama og jeg som skal nedover, og kanskje et par til. Alle er 19 år. Vi er ute etter bra uteliv(ikke nødvendig med Ibiza takter i denne omgangen:), fine strender, greie shoppingmulighter og helst så billig som mulig, med tanke på alt:)

Takker for alle svar fra dere så langt!

Da er nok Rodos bra... byen har bra natteliv og det er mange fine strender rundt om på øya om dere leier bil... strendene i byen er ikke noe særlig... Men det er bare i Rodos by det er gøy... styr unna alle ving sentrene som ligger ute i ødemarken... passer best småbarnsfamilier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vel, det er dama og jeg som skal nedover, og kanskje et par til. Alle er 19 år. Vi er ute etter bra uteliv(ikke nødvendig med Ibiza takter i denne omgangen:), fine strender, greie shoppingmulighter og helst så billig som mulig, med tanke på alt:)

Takker for alle svar fra dere så langt!

Enig med Nizar, Rhodos anbefales da ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martha

En kamerat av meg har vært i Gouvia (2 uker) og han syntes det ble temmelig ensformig selvom han dro sammen med mange gode venner. Utelivet besto visst av de samme to barene fikk jeg inntrykk av :)

Hva med Hersonnissos? DET høres ut som et livlig sted! Dit skal jeg neste år altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...