Gå til innhold

De som daglig hører på Death Metal


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hører daglig på det, og jo - du har rett - jeg er ganske stakkarslig.

Bortsett fra det så vil jeg takke deg for et saklig og reflektert innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører daglig på det, og jo - du har rett - jeg er ganske stakkarslig.

Bortsett fra det så vil jeg takke deg for et saklig og reflektert innlegg

... og utdypende...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor?

Nå hører ikke jeg på det daglig, men vet du i det hele tatt hva death metal er?

Hohoi. Tilhengere!!

Jeg mener at de som foretrekker Death Metal ut at sine høytalere og headsets, tilsmusser livene sine. NÅR er det rette øyeblikket å lytte til sånn musikk? Det må være hvis kjæresten har gått fra deg, og du er full av bitterhet og syns alt er dritt?

Kjenner godt til musikktypen, og tror at tilhengerne er for en stor del depressive og bitre på livet. Eller gjerne satanister.

Speed Metal derimot, kan være artig - har vært på både Slayer og D.R.I-konsert. Og syns at 80-talls Metallica & Anthrax er dritkult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi. Tilhengere!!

Jeg mener at de som foretrekker Death Metal ut at sine høytalere og headsets, tilsmusser livene sine. NÅR er det rette øyeblikket å lytte til sånn musikk? Det må være hvis kjæresten har gått fra deg, og du er full av bitterhet og syns alt er dritt?

Kjenner godt til musikktypen, og tror at tilhengerne er for en stor del depressive og bitre på livet. Eller gjerne satanister.

Speed Metal derimot, kan være artig - har vært på både Slayer og D.R.I-konsert. Og syns at 80-talls Metallica & Anthrax er dritkult.

For noe tull. Hva er f.eks. forskjellen på Slayers Reign in blood - skive, og Satyricons siste album?

Er sistnevnte mer depresivt? Eller hva med Dimmu Borgirs plater, er de mer depresive en Slayer og Sepulturas musikk?

Verken i musikkstil eller tekster er disse mer depresive enn Slayer.

Jeg hørte mye på Slayer tidligere, og dagens Black Metal band er ikke noe annet enn en videreutvikling av 80 og 90-tallets trash, så jeg kan overhodet ikke se sammenhengen her.

For øvrig setter jeg på black metal av helt andre grunner enn de du nevner over her.

En gang i blandt er det rett og slett utrolig gunstig å sette på noe rask og brutal musikk, men om bandet heter Slayer eller Satyricon, det er av mindre relevans. Faktisk så synes jeg slayer er langt mer deprimerende musikk - dersom noen av disse bandene kan kalles deprimerende - enn de to nevnte norske black metal-banda.

Det som derimot må sies er at Slayer var bra på sine ting for 15 år siden, mens de nå omtrent er en parodi på seg selv, mens Satyricons album, dimmu borgirs album, og en hel rekke andre verdenskjente metalband, er tusen ganger bedre, både musikalsk og tekstmessig, enn hva slayer noen gang kunne drømt om.

Den beste metalskiva som noensiner laget, heter etter min mening Rebel Extraveganza og er gitt ut av Satyricon, den er en 1èr. I tillegg har Dimmu Borgir noen helt på høyden, og sist men ikke minst kommer vel et band du sikkert liker - dersom du hørte på Slayer i gamle dager - nemlig Sepultura, med albumet Arise.

Men hvis noen av disse nevnte album kan sies å være depressive, så må det isåfall være Sepultura sine album.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg håper da det. Tenk hvis det er permanent!?!?!?!

Fy faen, ass. Permanent? Krus eller mer luftigkrøllete? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, ass. Permanent? Krus eller mer luftigkrøllete? :)

Ja, det er hakket verre enn en vanlig strukturbehandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er hakket verre enn en vanlig strukturbehandling!

Strukturbehandling? Strukturbehandling?? Nå er jeg blank. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strukturbehandling? Strukturbehandling?? Nå er jeg blank. Hehe.

Egentlig jeg også, men det syntes som et passende ord å komme med :)

... men var det ikke noe som hette strukturbehandling i forbindelse med noe hårgreier på åttitallet? Jeg behandlet selvsagt ikke håret mitt, for jeg hadde hockeysveis! Det har jeg forresten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig jeg også, men det syntes som et passende ord å komme med :)

... men var det ikke noe som hette strukturbehandling i forbindelse med noe hårgreier på åttitallet? Jeg behandlet selvsagt ikke håret mitt, for jeg hadde hockeysveis! Det har jeg forresten ennå.

Det er sånn permanent som bare løfter, ikke krøller. Tas ved hårrota.

Ja, strukturbehandling, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn permanent som bare løfter, ikke krøller. Tas ved hårrota.

Ja, strukturbehandling, altså.

Ja, jeg husker det nå. Jeg ahdde en kompis som tok strukturbehandling. Han så ut som et monster. Alle gutta lo av ham, men sjøl var han såre fornøyd. Han tok det pinade enda en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...