Gå til innhold

Et sterkt ønske.....


falkbakken

Anbefalte innlegg

Jeg(29 år) og min mann(33 år) ønsker oss et barn. Dessverre ser det ut til å by på en del problemer. Vi har vært gift i 7 år og har i alle disse årene hatt samleie uten prevensjon. I perioder har vi forsøkt å bli gravid, mens vi i andre perioder har lagt forsøkene på is. Isen har atter en gang smeltet og vi er igjen igang med å forsøke. Beklageligvis er vi blitt like skuffet hver måned nå i et halvt år. Er tiden inne for å oppsøke lege for å få hjelp? Vi hadde helst ønsket at vi skulle greie dette selv, men det ble vanskeligere enn vi hadde håpet på. Hva vil skje hos legen? Saken er den at jeg har PCO med uregelmessige blødninger og min mann har nedsatt sædkvalitet. Dette ble undersøkt og påvist av gynekolog for 5-6 år siden samtidig med at jeg ble laserkonisert for grove celleforandringer. Egglederne mine er ikke tette, dette ble undersøkt med kontrast. Gjorde også et forsøk med Pergotime og Provera med dårlig hormonrespons. Jeg er ikke laparaskopert. Hvordan ser løpet ut for oss fremover dersom vi oppsøker lege?

Er det evt. noen med samme erfaring som kan gi oss noen vise ord på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis dere har hatt samliv uten prevensjon i så mange år uten å oppnå graviditet, er det på tide å søke hjelp hvis dere ønsker det.

Først må man se å få eggløsning i gang hos deg med pergotime/clomivid, og hvis det ikke fører frem kan man s6timukere med sprøyter. Det forutsetter at din manns sæd er akseptabel, hvis ikke må behandlingen utføres som ICSI hvor man setter sædcellen rett inn i egget. Det er mer komplisert, men absolutt en mulighet. Jeg synes dere skal få henvisning til et høyt spesialisert infertilitetssenter. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...