Gå til innhold

hvor mye betaler dere for å bo


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg og samboeren min kjøpte en leilighet i fjor og betaler tilsammen med husleie og lån 9000kr i mnd for å bo.Er dette en normal blodpris førstegangsetablerere må ut med?

Strøm , tlf. etc. kommer utenom slik at hele lønnen til en av oss går opp i utgifter til å bo.

Er ikke dette gale?

Hva betaler dere og for hva?

P.s jeg bor i bergen og leiligheten er en treroms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest malun

Vi kjøpte rekkehus rett utenfor Oslo sentrum i forfjor. Vi trekker kr 7000,- hver i måneden fra lønnskontoene våre til en felles regningskonto som betaler husleie og huslån.

Det går helt greit, det. Men så tjener vi ganske greit tilsammen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Helt normalt!

Vi bor på et mindre sted, har større hus. Men uten noe spes. mye i egenkapital, er lånene dyre. Vi betaler i underkannt av 8.000.- for en lån på 1,1 mill.

Surt, men sannt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

betaler 3200 for hybel, dette er noe jeg betaler selv, har ingen å dele med, bor i Bergen, the drittdyr by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. I august tror jeg at jeg maa betale ca 3000 kr, da er stroem og vann inkludert. Penthouseleilighet ca 130 kvm. Sentralt i utlandet. Livet er hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hmmmm

Førstegangsetablerere. Vi betaler 11.300,- i huslån pr mnd på 1.450 000,-. I tillegg har vi 1000,- pr mnd i kommunale avgifter (12 000,- pr år pga størrelse på bolig) og ca 18 000,- i strøm i året. Så har vi vedlikehold osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Vi kjøpte rekkehus rett utenfor Oslo sentrum i forfjor. Vi trekker kr 7000,- hver i måneden fra lønnskontoene våre til en felles regningskonto som betaler husleie og huslån.

Det går helt greit, det. Men så tjener vi ganske greit tilsammen også.

Vi har ett lån på 700 000 og en husleie på 3000kr.Dette betaler vi altså 9000kr for i mnd.Vi hadde ingen egenkapital ,men foreldre stilte for sikkerheten slik at vi "fikk" en bedre rente.

Er vi blitt lurt kanskje?

Vi kunne ha sittet med et hus til denne prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Deler leilighet med to andre i Oslo, tilsammen betaler vi 10 400, inludert strøm og kabel. Det er en 4-roms leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som bor i en 3-roms midt i Oslo sentrum (alene) og bare betaler litt over 2000 kr i måneden for å bo der......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Vi har 985.000 i boliglån, og betaler 6000 pr. mnd.

Kjøpte hus for to år siden.

Hvordan klarer dere å betale så lite? Hadde dere egenkapital og hvilken bank har dere lån i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor ca 35 km utenfor Bergen sentrum, på "landet" og kjøpte enebolig her i november. Har huslån på 800.000, betaler 6.000/ mnd i lån.

Har ikke verken lyst eller mulighet til å bosette meg i byen med de prisene som er nå. Her har jeg det derimot helt nydelig. Ser havet når jeg står opp om morgenen, ser solen fra den står opp til den går ned, har relativt stor hage (hvor fryktelig den enn ser ut for øyeblikket, har jo bare bodd her siden slutten av januar...) har stor terrasse, fem soverom, og mange kvadratmeter å boltre meg på..

Savner IKKE 60-kvadrateren i Oslo med et frimerke til altan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Vi har ett lån på 700 000 og en husleie på 3000kr.Dette betaler vi altså 9000kr for i mnd.Vi hadde ingen egenkapital ,men foreldre stilte for sikkerheten slik at vi "fikk" en bedre rente.

Er vi blitt lurt kanskje?

Vi kunne ha sittet med et hus til denne prisen...

Betaler dere 9000 hver eller til sammen?

For vi betaler altså 7000 hver, med andre ord 14.000 i måneden til huslån og husleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget hus for 4 år siden. Hadde lån på 1.55 mill. betaler nå ca 14600 kr i mnd. Mye av grunnen til at vi betaler så mye nå, er at vi skal betale ned toppfinasieringen på 630000 kr over 7 år. Da skal vi begynne å betale ned på husbanklånet.

I tillegg kommer kommunale avgifter ca 8000 i året, strøm ca 11 000 kr og forsikring 2200 kr. Har leieinntekter på 3000 kr mnd, som hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 10.000 i mnd + husleie på 2000 (kommer til å øke når vi skal betale avdrag på hagen.

100 kvadrat inne og 100 kvadrat ute i oslo 1.

Hadde en halv mil egenkapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lex Lea

Vi leier hus og betaler 8300/mnd. Skulle gjerne kjøpt, men i området vi bor i er det helt utelukket pga. pris. Dessuten har vi ingen egenkapital, så ingen banker har hittil villet åpne pengesekken. Har ikke foreldre med lyst til å kausjonere heller, så vi sitter nå her og leier og leier og leier... surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier hus og betaler 8300/mnd. Skulle gjerne kjøpt, men i området vi bor i er det helt utelukket pga. pris. Dessuten har vi ingen egenkapital, så ingen banker har hittil villet åpne pengesekken. Har ikke foreldre med lyst til å kausjonere heller, så vi sitter nå her og leier og leier og leier... surt.

Men flott er det!

Var sikker på at det kostet _mye_ mer, jeg.

*misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...