Gå til innhold

bostøtte


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg skal begynne på attføring til høsten.Hvordan skal jeg kunne vita hva jeg har å leve for???

Får jeg bostøtte utenom attføringspenger.

Jeg har hørt at du får 60% av lønnen din, men det vil vi ikke klare oss med.Hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

attf.pengene utgjør 66% av inntektsgrunnlaget (inntekt siste kalenderår før arbeidsuførheten inntrådte, eller gjennomsnittet av siste 3 år).

Tidligere kunne man få stønad til husholdsutgifter, men dette er tatt vekk fra nyttår og erstattet ed stønad til barnepass på kr 76 pr dag for første barn, kr 38 pr dag for hvert av de øvrige barna under 10 år.

Stønad til bolig får man bare dersom det påløper ekstrautgifter til dette formålet pga attføringen.

Husbanken har forøvrig egne regler vedr bostøtte, se husbanken.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...