Gå til innhold

Finnes det noen ordninger....


Gjest Anonym i dag tror jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym i dag tror jeg

Hadde et innlegg på foreldreforum ang. at jeg er gravid med sterk bekkenløsning. Har termin slutten av august. Har en jente på 18 mnd. som har barnehageplass 2 dg. i uka. Barnehagen skal ha ferie fra midten av juli, så da slutter hun jo siden hun skal ha permisjon mens jeg har svangerskapspermisjon.

Problemet mitt er at jeg er så dårlig at jeg nesten ikke klarer å gå. Da var det noen på foreldreforumet som sa at pappaen kan få permisjon med lønn? Det har jeg aldri hørt om? Tror ikke noe på det heller altså, men det skader jo ikke å spørre. Jeg har jo 10/11 uker igjen, og allerede så dårlig at jeg såvidt klarer å gå, mannen min har allerede måttet være hjemme med barnepassers sykdom en dag jeg ikke kom meg ut av sengen (Da ble jeg ihvertfall sykmeldt).

Mannen min er ikke organisert, og bedriften har ingen tariffavtale (liten privat bedrift). Han skal ha 2 uker når bebyen kommer, og mer permisjon uten lønn enn dette har vi neppe råd til.

Finnes det andre ordninger? Tviler på at det finnes husmorvikarer i vår kommune, og hvem er det som bestemmer om vi kvalifiserer for dette eller noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så at dette innlegget lignet veldig på det jeg hadde tenkt å spørre om.. Så jeg vil spørre litt oxo.. :)

Har hørt at en kan få hjemmehjelp når en har så kraftig bekkenløsning men hvordan går man fram ?

Samboeren min har til og med tilbudt jobben å ta ferie uten lønn for å kunne være hjemme å hjelpe til .. Men det passer ikke bra på jobben... sukk.. og ikke kan han sykemelde seg for å være hjemme og hjelpe til.. Så hvordan får en hjelp når en har dager der en nesten ikke klarer å stå opp fra sengen sjølv ? Har samme problemet som anonym.. dagmamma skal ha 4 uker i ferie.. hjelppppp.... det er helt umulig at jeg klarer 3 åringen min hjemme alene... er det virkelig slik at folk på finne på en sykdom for å få sykemelding slik at de kan være hjemme og hjelpe samboer som virkelig trenger det ??? da hjelper det lite med hjemmehjelp, de kan jo ikke være der 9 timer pr. dag .. lage middag, vaske, leke med barnet o.s.v ???...

Håper at vi får endelig et svar som kan gi noe svar... det er tidelig at vi er flere som trenger hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Han kan ha rett på omsorgspenger i inntil 10 dager pr kalenderår ved barnepassers sykdom. Utover det må han ta opp med arbeidsgiver om han får permisjon (med eller uten lønn) eller om han istedet skal ta ut avspasering eller ferie.

Spørsmål om kommunale ordninger tar du opp med kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan dette er før babyen blir født, men hvis du fortsatt er sterkt plaget av bekkenløsning etter den er født så kan du bli sykemeldt og pappaen ta over fødselspermisjonen. Da får han permisjonspenger og du får sykepenger. Vet ikke hvordan dette er med de ukene som mor må ta (3uker før og 6 etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...