Gå til innhold

Nydeligste balladen!


Gjest Nanneklump

Anbefalte innlegg

Gjest Nanneklump

Jeg satt akkurat og tenkte gjennom hvilken ballade jeg liker best. Det er fryktelig vanskelig å komme på sånne ting ("hva er den fineste sangen du vet om!") for det er jo så masse bra og forskjellig musikk. Men når det gjelder akkurat ballader tror jeg faktisk det må bli Tears in Heaven med Eric Clapton. Både pga tekst, melodi og den triste historien bak...

Noen andre som har ballader de liker ekstra godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nanna

    3

  • Wulfi

    2

  • Nikki

    2

  • BettyBlue

    2

Mest aktive i denne tråden

Eg har eit svakt punkt når det kjem til balladar, og det er "Right Here Waiting" med Richard Marx...

Var så superforelska i ein fyr "da eg var ung" og samstundes var eg på andre sida av kloden og tenkte alltid på han når eg höyrde denne songen... Og det gjorde eg jo ein del ettersom eg hadde han på kassett ;-)

Songen fikk ein renessanse da eg og mannen min vart i hop og seinare forlova oss - og vi budde i kvart vårt land...

Men eg er samd i at Tears in Heaven er absolutt nydeleg. Og kjempetrist :.(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tears in Heaven er utrolig vakker og trist.

Vakker er også Tea for One med Led Zeppelin og Little Wing med Stevie Ray Vaughn, men om de kan kalles ballader er jeg mer usikker på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier så er det MANGE nydelige ballader. De jeg liker best nå for tiden er:

Enrique Iglesias - Hero (World Trade Center tribute versjonen asså !)

Breathe (Passions theme) - Jane French

Sing me a song - Return

I`d love you to want me - Lobo

On the side of angels - LeAnn Rimes

Nothing else matter - Metallica

+ mange ,mange fler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanneklump

Eg har eit svakt punkt når det kjem til balladar, og det er "Right Here Waiting" med Richard Marx...

Var så superforelska i ein fyr "da eg var ung" og samstundes var eg på andre sida av kloden og tenkte alltid på han når eg höyrde denne songen... Og det gjorde eg jo ein del ettersom eg hadde han på kassett ;-)

Songen fikk ein renessanse da eg og mannen min vart i hop og seinare forlova oss - og vi budde i kvart vårt land...

Men eg er samd i at Tears in Heaven er absolutt nydeleg. Og kjempetrist :.(

Ja, ofte er det jo slik at du liker særlig godt de sangene du har minner til :-)

Liker forresten også den sangen veldig godt, husker jeg "oppdaget" den lenge før den kom på hitlistene her til lands...Ingen andre visste hvem han var :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange bra, men akkurat nå var det stairway to heaven med Led Zeppelin som dukket opp i skallen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanneklump

Som du sier så er det MANGE nydelige ballader. De jeg liker best nå for tiden er:

Enrique Iglesias - Hero (World Trade Center tribute versjonen asså !)

Breathe (Passions theme) - Jane French

Sing me a song - Return

I`d love you to want me - Lobo

On the side of angels - LeAnn Rimes

Nothing else matter - Metallica

+ mange ,mange fler....

Helt enig med Return og Metallica-sangene, de er det forresten lenge siden jeg har hørt!

*laster ned for harde livet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekker ballade-begrepet litt jeg også, som conan, : Child in time med Deep Purple og Bohemian Raphsody med Queen...

Mycket bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV

Tir n'a noir - Vamp- er en usedvanlig vakker ballade.

All I Want is you - U2 - er fantastisk (det er også One - I still haven't found what I'm looking for og de fleste andre balladene til U2)

Nothing compares 2U - Sinead O'connor - vakkert.

Huff, det er så mange flotte sanger. Klarer ikke å bestemme meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tir n'a noir - Vamp- er en usedvanlig vakker ballade.

All I Want is you - U2 - er fantastisk (det er også One - I still haven't found what I'm looking for og de fleste andre balladene til U2)

Nothing compares 2U - Sinead O'connor - vakkert.

Huff, det er så mange flotte sanger. Klarer ikke å bestemme meg...

JA ! Tir`na Noir er skjønn !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

Soldier of Fortune, med Deep Purple. (ingen over, ingen ved siden)

Blackbird med The Beatles ( det enkle er ofte best)

Clouds med ( ehhhh. Flau. En av de gamle amerikanske protestsangerne, Kan det være Buffy SaintMarie?)

Og mange mange flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

Metallica - nothing else matter

+ de fleste til Midnight Choir

Enig med du når det gjelder Metallica. Nothing else matters må være en av de vakreste ballader som finnes.

REM-Everybody hurts er heller ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ofte er det jo slik at du liker særlig godt de sangene du har minner til :-)

Liker forresten også den sangen veldig godt, husker jeg "oppdaget" den lenge før den kom på hitlistene her til lands...Ingen andre visste hvem han var :-D

Joda, jeg visste hvem han var:-). Forøvrig samme story rundt den låta som Zarine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier så er det MANGE nydelige ballader. De jeg liker best nå for tiden er:

Enrique Iglesias - Hero (World Trade Center tribute versjonen asså !)

Breathe (Passions theme) - Jane French

Sing me a song - Return

I`d love you to want me - Lobo

On the side of angels - LeAnn Rimes

Nothing else matter - Metallica

+ mange ,mange fler....

Utrolig bra at du nevnte Lobo!

Den sangen har jeg ikke tenkt på på lenge. MEN: Når det gjelder Lobo gjelder det jo "me and you and a dog named Boo".

'

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gode låtskrivere, gitar og menn med sjel, erfaringer og stort hjerte.

Noen balladeskrivere og -fortolkere jeg liker - enkeltlåter er umulig å plukke:

Dylan, Cash, Young, Cooder, John Hiatt, Steve Earle, Cornelis Vreeswijk, Tom Waits og en haug jazzfolk, kanskje spesielt Bill Evans ballader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest princessa

Tir n'a noir - Vamp- er en usedvanlig vakker ballade.

All I Want is you - U2 - er fantastisk (det er også One - I still haven't found what I'm looking for og de fleste andre balladene til U2)

Nothing compares 2U - Sinead O'connor - vakkert.

Huff, det er så mange flotte sanger. Klarer ikke å bestemme meg...

Aahhrg...

Sinead O Connor skrev ikke den sangen, du burde høre originalversjonen (MYE bedre) av Prince.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...