Gå til innhold

Plikter (eventuelt Arbeid 2)


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

Gjest glimmer

Jeg våkner klokka ni av at telefonen min ringer. Det er mamma. Hun spør meg om jeg kan være så snill å bake rundstykker i dag, da vi er helt tom for brød. Joda, klart jeg kan det, mumler jeg og sovner igjen.

Våkner klokka elleve og tenker, nå må jeg nesten skynde meg litt. Skal jo spise frokost og dusje før jeg setter i gang med baking og mamma er nok hjemme i 3-tiden. Men nuvel, så travelt har jeg det da ikke, så jeg ringer en venninne. Jeg må bake i dag, annonserer jeg til henne og vi snakker om hvor forferdelig det er med slike plikter på en varm sommerdag. Dette tar en halvtime, så bytter vi samtaleemne. Ferie er neste. Vi snakker om en usannsynlig tur til London den påfølgende timen.

Jeg ringer deg tilbake mens rundstykkene hever, sier jeg og legger på. Klokka har blitt halv ett. Mens jeg sitter ved telefonen allikevel, så ringer jeg opp kjæresten også. Stakkaren er på jobb i det varme været og trenger sikkert en oppmuntring. Igjen annonserer jeg at jeg skal bake og får sympati- og støtteerklæringer. Klarer å begrense meg til et kvarter her, men da har jeg allerede logget meg på mens jeg satt her allikevel, og kumlet meg inn hit til DOL.

Klokka har nå blitt ti over halv to og nå burde jeg virkelig få unnagjort den bakingen. Må bare ringe venninnen min opp igjen, lovte jo det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...