Gå til innhold

overfladiske mennesker


Gjest MsShallow

Anbefalte innlegg

Gjest MsShallow

Er det noe galt i å være overfladisk? Jeg tror jeg er ganske overfladisk og materialistisk egentlig. Elsker å være sammen med pene og vakre venner, gå med fine klær og kjøre kule biler. Være gjennomført snobb på en måte...

Ser folk ned på overfladiske mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns litt synd i dem, jeg. Og så tenker jeg at "ja, ja. De finner vel ut av det en gang."

Veldig overlegen holdning altså. Og det betyr vel igjen at ja, jeg ser ned på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måten jeg også. Det har nok sin bakgrunn i at jeg er søkk rik, ja nærmest uanstendig rik vil nok mange si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MsShallow

Hvor kjøper du klærne dine???

Hva er en kul bil???

Jeg er nysgjerrig:)) svar da!!!!

Pleier å kjøpe klær når jeg er i Italia

Prada... Gucci... osv.

Liker å kjøre BMW og Mercedes.

Lurer på om jeg kommer til å "vokse" det av meg, og kanskje lande på jorda etterhvert? Vet at jeg har en tendens til å sveve i skyene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellapella

Pleier å kjøpe klær når jeg er i Italia

Prada... Gucci... osv.

Liker å kjøre BMW og Mercedes.

Lurer på om jeg kommer til å "vokse" det av meg, og kanskje lande på jorda etterhvert? Vet at jeg har en tendens til å sveve i skyene...

kjøper du aldri klær i norge?

hvor har du alle pengene fra da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, alle kommer før eller senere til at livet ikke har noen dypere mening, og at vi alle egentlig er ganske grunne.

Vi dømmer hverandre etter ytre ting, og bevisene står i kø for å fortelle oss at de høye, vakre osv har det bedre og lettere enn andre. At noen hopper bukk over den "finne seg sjæl og meningen med livet"-prosessen og satser alt på den konklusjonen alle likevel ender opp med, er jo i grunnen bare smart.

Egentlig er det vel et uttrykk for stor forståelse og grundig innsikt i livets sanne ansikt, og du er dermed dypere enn de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MsShallow

kjøper du aldri klær i norge?

hvor har du alle pengene fra da??

Joda, kjøper klær i Norge også, men da blir det på vanlige kjedebutikker som Vero Moda, B-Young, Bik Bok, You Who osv.

Både jeg og kjæresten min tjener bra med penger, hvis ikke hadde vi aldri klart å holde en slik livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner større glede i å beundre støvete og svette arbeidskarer, enn gutter i dress...

Jeg samtaler heller med ei gamel dame, som har levd av kunsten sin, enn damer som er redd for å knekke en negl...

Vi er alle forskjellige, med ulike ønsker og lyster.

Jeg kjeder meg fort sammen med slike som deg, men kan finne det hyggelig innimellom. Trenger ikke se ned på noen av den grunn.

Jeg oppsøker mennesker som gir meg noe, både på det åndelige og estetiske plan:-)

Livsnytere, kunstnere og åndssnobber er blandt mine favoritter. Ja, også feite folk i shorts! De er uimotståelige! *s*

Å omgås kun èn gruppering (om jeg kan si det slik) er lite givende.

På den andre siden skal jeg være såpass ærlig at jeg ofte føler meg fram mot mennesker jeg tror er tiltalende på flere punkter, nettopp utifra det de utstråler. miljøer de ferdes i osv. Også innbefattet klærne de har på seg.

Nettopp derfor, er gleden og overraskelsen så mye større, når det viser seg at jeg tok feil! (En sjelden gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være overflatisk trenger ikke være sammenfallende med snobberi. Jeg kjenner mange som beveger seg kun på overflaten, men de er ikke spesielt opptatt av dyre klær og fine biler. De er rett og slett bare veldig grunne.

Men takke meg til de som er som de er - jeg liker ikke folk som prøver å gjøre seg interessante ved å snakke om de riktige temaene, gripe de riktige meningene, like de riktige filmene og bøkene osv. På sitt vis er slike folk også overflatiske, fordi de ikke greier (eller ikke tør) å tenke og vurdere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på overflatiske mennesker, men de kjeder meg - ergo, jeg befatter meg ikke så mye med dem. Når det er sagt så er det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom å like vakre ting, prioritere kvalitet (noe som vil si høyere pris) samt like/kjøpe dyre klær/biler og å være overflatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ser folk ned på overfladiske mennesker?"

Vet ikkje det akkurat, men overfladiske mennesker får en sjelden nære, varme relasjoner til, og da blir det til att (i hvertfall eg) en overser de eller ikkje bryr seg mye med å oppnå kontakt.

Personlig syns eg litt synd på mennesker som er veldig materialistisk fokusert, fremfor å prioritere åndelige verdier.

Ser ikkje helt koblingen mellom det å være overfladisk og det å kjøpe Italianske merkeklær, eller å kjøre Tyske biler av god kvalitet !?

Det å være kvalitetsbevisst ser eg på som et tegn på å tenke sjøl, fremfor å følge markedskreftene og å velge det som reklamebransjen og deres kunder prøver å "trykke" ned over oss.

Hadde eg hatt økonomi til det, så hadde eg kjøpt skreddersydde klær (etter mål) og sko lagd av skomakere med stor faglig dyktighet, lidenskap og yrkesstolthet.

Er du kun interessert i "duppeditter" da ?

Liker du ikkje se en god film, spise ett godt måltid mat m/drikke, høre på musikk, lese ei god bok eller å ha sosialt samvær med sammen med gode med venner ?

På dine reiser søker du ikkje da opplevelser/inntrykk i form av gammel historie, kunst og kultur, når du fks. er i Italia ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å kjøpe klær når jeg er i Italia

Prada... Gucci... osv.

Liker å kjøre BMW og Mercedes.

Lurer på om jeg kommer til å "vokse" det av meg, og kanskje lande på jorda etterhvert? Vet at jeg har en tendens til å sveve i skyene...

BMW og Mercedes er vel ikke akkurat spesielt kule biler, heller ikke typisk rikmannsbiler. Du skal ikke ha mye penger for å ha råd til det. En splitter ny Jaguar derimot....

Forøvrig er jeg enig med Zirine om at slike mennesker kjeder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...