Gå til innhold

Kontantstøtte ved permisjon i barnehage?


Paloma

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en gutt som går i kommunal barnehage. Jeg skal nå ut i fødselspermisjon, og vurderer å ta gutten ut i permisjon fra barnehagen hvertfall deler av min permisjon (feks de siste 9 mnd). Vil jeg få kontantstøtte for denne perioden? Jeg spurte trygdekontoret, men de visste ikke....

Hans plass vil bli benyttet av en annen, og jeg skal ikke betale bhg. Styreren sier hun ikke kan garantere at han får plassen tilbake ved permisjonsslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Etter min vurdering må du ha rett på kontantstøtte når du faktisk tar han ut av barnehagen, men jeg garanterer ikke at TK deler dette synet sånn med en gang. Du tar selvsagt en risiko her hvis du ikke er garantert å få tilbake plassen.

Dersom TK sier nei og du må klage/anke risikerer du å stå uten noe som helst frem til du evt får medhold i en høyere instans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...