Gå til innhold

har far rett på sine 4 uker når...


cassy

Anbefalte innlegg

Pappaen overtok min permisjon da jeg ble sykemeldt etter fødslen,nå er jeg blitt friskmeldt og vært arbeidledig i 2 månder.

Han har overtatt hele min permisjon har han da krav på sine ordinære 4 uker.

Det står jo at han skal ha sine 4 uker av permisjonen, og jeg skal ha mine 3 uker før fødslen og 6 uker etter fødslen.Og resten ken vi dele mellom oss. Jeg har hatt mine 3 og 6 uker og han har hatt resten.

Har han da krav på sine 4 uker etter endt permisjon.(etter den delen jeg skulle hatt)

siden jeg har vært sykemeldt.

Jobben hans var i tvil og siden trygdekontoret ikke vet stort med de så håper jeg at du kan gi oss ett skikkelig svar.

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ja, han har rett på fedrekvoten (4 uker). Stønadsperioden må imidlertid løpe sammenhengende. Dersom det ikke lenger er grunnlag for at han kan ha "dine" fødselspenger fordi du er frisk og i stand til å ta deg av barnet og heller ikke jobber eller studerer må han begynne på fedrekvoten straks, alternativet er at du overtar fødselspengene igjen.

*gruff*

(Likestillingsministeren _må_ snart få en orden på reglene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...