Gå til innhold

FU: røyker du inne?


Gjest antirøyk inne

Anbefalte innlegg

Gjest antirøyk inne

Her hos oss er det røykfritt pga små barn, men nå skal jeg være alene hjemme noen dager, så jeg sneik meg til å ta en røyk her i stuen. Gjø og fyse! Det stinker i hele huset! Godt det er flere dager til mann og barn kommer hjem. Jeg kan ikke skjønne at vi holdt ut med røyklukt inne før vi fikk barn!

*tusler ut i regnet for å røyke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du røyker ikke inne pga barna, men du forstår ikke at røyklukten sitter igjen i klærne, håret, huden, pusten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antirøyk inne

Du røyker ikke inne pga barna, men du forstår ikke at røyklukten sitter igjen i klærne, håret, huden, pusten din?

Hvis du mener at barns evt. helseskader som følge av at mor/far har røkt ute, i det hele tatt kan sammenlignes med helseskader som følge av et innemiljø fullt av røyk, så er jeg veldig interessert i å se pålitelig vitenskapelig dokumentasjon på dette (f.eks. henvisninger til artikler i Medline eller lignende). Jeg prøver å samle motivasjon til å slutte, og slik dokumentasjon kunne være et godt spark i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antirøyk inne

Me slutta 1 feb. Stolt.....................

*Legger seg på kne med armene i været*

"I'm not worthy..." ;)

Kjempeflink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du røyker ikke inne pga barna, men du forstår ikke at røyklukten sitter igjen i klærne, håret, huden, pusten din?

Tja, det går jo alltid an å hakke på folk.

Vi røyker ute, og kun etter ungen er lagt. En gang i mellom (i helgene/godværsdager) er jeg blitt frista til en røyk på dagen. Når jeg løfter opp datteren min er det klart hun merker røyklukta, og jeg stinker helt sikkert. Men det er i seg selv ikke så voldsomt farlig. Vi promper inne, steiker mat inne, vasker med rengjøringsmiddel, - alt dette er sterke lukter for barnet. Jeg husker da i hvertfall jeg reagerte på alle disse luktene da jeg var gravid og ømfindtlig (og ikke røykte).

Vi beskytter ungene mot fare, men ikke mot opplevelser. Sterke lukter, stygge lukter, slimete snegler, gurglelyder og trompetneser, hvitløk og trafikkstøy, elger i solnedgang og bestemødre med gebiss - ungene må da få merke at verden er mer enn parfymefritt babypudder og lanolin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Legger seg på kne med armene i været*

"I'm not worthy..." ;)

Kjempeflink er du!

Takker. Det er tøft på denne årstiden, men jeg får bite tennene sammen,dette skal jeg klare videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det går jo alltid an å hakke på folk.

Vi røyker ute, og kun etter ungen er lagt. En gang i mellom (i helgene/godværsdager) er jeg blitt frista til en røyk på dagen. Når jeg løfter opp datteren min er det klart hun merker røyklukta, og jeg stinker helt sikkert. Men det er i seg selv ikke så voldsomt farlig. Vi promper inne, steiker mat inne, vasker med rengjøringsmiddel, - alt dette er sterke lukter for barnet. Jeg husker da i hvertfall jeg reagerte på alle disse luktene da jeg var gravid og ømfindtlig (og ikke røykte).

Vi beskytter ungene mot fare, men ikke mot opplevelser. Sterke lukter, stygge lukter, slimete snegler, gurglelyder og trompetneser, hvitløk og trafikkstøy, elger i solnedgang og bestemødre med gebiss - ungene må da få merke at verden er mer enn parfymefritt babypudder og lanolin?

Den satt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at barns evt. helseskader som følge av at mor/far har røkt ute, i det hele tatt kan sammenlignes med helseskader som følge av et innemiljø fullt av røyk, så er jeg veldig interessert i å se pålitelig vitenskapelig dokumentasjon på dette (f.eks. henvisninger til artikler i Medline eller lignende). Jeg prøver å samle motivasjon til å slutte, og slik dokumentasjon kunne være et godt spark i riktig retning.

Har hørt at det er økte sjanser for krybbedød, for barn som ligger i samme seng som foreldre som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...