Gå til innhold

Hjelp, avkryssingsfelt/boks i word


Gjest Mizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Mizzy

Hei!

Holder på å lage en spørreundersøkelse, hvor det skal krysses av i sånne små bokser. Er ikke det en egen knapp for sånt i word? Fant noe lign. under "sett inn" "symboler", men de var så små

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trønderpi

heisann....

hva om du bruker tabell til å gjøre dette?? Hvis du f.eks har et spørsmål og skal ha 3 bokser etter dette spørsmålet kan du lage en tabell med 3 kolonner i... og deretter krympe de sammen så de blir små som bokser.

Eller du kan bruke autofigurer.... lag en i en passelig størrelse og deretter kopier massevis av den og plasser der du trenger de. De kan 'dras' ut til den størrelsen de trenger også.

Ellers kan jeg vel foreslå å bruke Excel... det må jo være lettere for der er det allerede rutet opp... da kan du vel bare krympe sammen rutene kanskje.... ??

Vet ikke om dette var til noen hjelp for deg jeg...

Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mizzy

heisann....

hva om du bruker tabell til å gjøre dette?? Hvis du f.eks har et spørsmål og skal ha 3 bokser etter dette spørsmålet kan du lage en tabell med 3 kolonner i... og deretter krympe de sammen så de blir små som bokser.

Eller du kan bruke autofigurer.... lag en i en passelig størrelse og deretter kopier massevis av den og plasser der du trenger de. De kan 'dras' ut til den størrelsen de trenger også.

Ellers kan jeg vel foreslå å bruke Excel... det må jo være lettere for der er det allerede rutet opp... da kan du vel bare krympe sammen rutene kanskje.... ??

Vet ikke om dette var til noen hjelp for deg jeg...

Lykke til uansett :)

Takk for svar ;)

Prøver på den autofigur saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg Vis - Verktøylinjer - Visual Basic

I verktøylinja som kommer opp klikker du på symbolet for Utformingsmodus(ser ut som en linjal, trekant og blyant). I Verktøykassen som da kommer opp velger du avmerkingsboksen. Når du har satt inn de du trenger klikker du på merket for Utformingsmodus igjen (du går da ut av utformingsmodus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mizzy

Velg Vis - Verktøylinjer - Visual Basic

I verktøylinja som kommer opp klikker du på symbolet for Utformingsmodus(ser ut som en linjal, trekant og blyant). I Verktøykassen som da kommer opp velger du avmerkingsboksen. Når du har satt inn de du trenger klikker du på merket for Utformingsmodus igjen (du går da ut av utformingsmodus).

Der var den ja, men det kommer opp en tekst bak... Check box 1. Kan jeg få bort den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var den ja, men det kommer opp en tekst bak... Check box 1. Kan jeg få bort den?

Det er ikke nødvendig å gå helt om Visual Basic for å få avkryssingsruter. Disse ligger opp i dagen på Forms-verktøylinjen, som jeg skrev i innlegget over :) Da får du heller ingen tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den ja, men det kommer opp en tekst bak... Check box 1. Kan jeg få bort den?

Høyreklikk på avmerkingsboksen og velg Egenskaper.

I lista over egenskaper som kommer opp finner du Caption. Der kan du fjerne, eller endre det som står ved siden av avmerkingsboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å gå helt om Visual Basic for å få avkryssingsruter. Disse ligger opp i dagen på Forms-verktøylinjen, som jeg skrev i innlegget over :) Da får du heller ingen tekst.

Ja, der er de også ja. Hadde helt glemt det jeg. Jobber mest med VB jeg da vet du. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mizzy

Det er ikke nødvendig å gå helt om Visual Basic for å få avkryssingsruter. Disse ligger opp i dagen på Forms-verktøylinjen, som jeg skrev i innlegget over :) Da får du heller ingen tekst.

Finner ikke noe opp i dagen jeg:)

Altså vis - verktøylinje og forms? Hva er forms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noe opp i dagen jeg:)

Altså vis - verktøylinje og forms? Hva er forms?

Humm.. Skjema, tror jeg det heter i norsk versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mizzy

Humm.. Skjema, tror jeg det heter i norsk versjon.

Yepp, der fant jeg den.

Men asterix sine bokser ble litt stiligere :)

Da har jeg lært noe i dag også! Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er de også ja. Hadde helt glemt det jeg. Jobber mest med VB jeg da vet du. ;-)

Har nettopp kjøpt meg boka "Advanced VB 6.0" - nå vet jeg hvem jeg skal terrorisere med spørsmål når de dukker opp..!

*notere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...