Gå til innhold

Oversettelse til engelsk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gut instinkt, gut feeling (magefølelse for noe, altså ikke sommerfugler i magen :-) )

Eks: "I have a gut feeling about this.. "

"My gut instinct tells me this is going to pass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et annet forslag

Gut instinkt, gut feeling (magefølelse for noe, altså ikke sommerfugler i magen :-) )

Eks: "I have a gut feeling about this.. "

"My gut instinct tells me this is going to pass"

Eller:

"I feel it in my guts"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller:

"I feel it in my guts"

Det finnes ikke noe spesielt ord for dette på engelsk - det må bli noe sånt som I've got a special feeling about this eller my own instinct tells me......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe spesielt ord for dette på engelsk - det må bli noe sånt som I've got a special feeling about this eller my own instinct tells me......

"my own instinct" blir i alle fall ikke bra engelsk. Men man kan godt bruke "My instinct". "Gut feeling" er i de fleste tilfeller en dekkende oversettelse av "magefølelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ikke noe spesielt ord for dette på engelsk - det må bli noe sånt som I've got a special feeling about this eller my own instinct tells me......

"my own instinct" blir i alle fall ikke bra engelsk. Men man kan godt bruke "My instinct". "Gut feeling" er i de fleste tilfeller en dekkende oversettelse av "magefølelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Er det ingen på dette forumet som eier ordbok? Ser hele tiden mennesker spørre om engelske ord som jeg enkelt finner i min "Engelsk blå ordbok" fra Kunnskapsforlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Er det ingen på dette forumet som eier ordbok? Ser hele tiden mennesker spørre om engelske ord som jeg enkelt finner i min "Engelsk blå ordbok" fra Kunnskapsforlaget.

Har en utmerket engelsk-norsk ordbok, men da er jeg like langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...